شناسه خبر : 32956 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

بایدن از فیلم استهزای ترامپ استفاده می‌کند

ایسنا نوشت: تبلیغ کمپین انتخاباتی جو بایدن که می‌گوید «دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری است که جهانیان به او می‌خندند» قرار است به دنبال بازدید بسیار زیاد از فیلم استهزای ترامپ در فضای مجازی، این فیلم  از تلویزیون پخش شود. این کلیپ نشان می‌دهد که رهبران جهان در نشست اخیر ناتو در لندن و همچنین در جریان سخنرانی سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مجمع عمومی سازمان ملل به وی می‌خندند. هدف نشان دادن جو بایدن به عنوان یک رئیس‌جمهور «بالقوه محترم‌تر» نسبت به رئیس‌جمهور «بی‌کفایت و خطرناک» فعلی است. کمپین بایدن قصد دارد همزمان با ادامه تور انتخاباتی دموکرات‌ها در سراسر ایالت آیووا، این فیلم را در شهرهای دموین و سدار راپیدز پخش کند.

انتخابات انگلیس؛ سرنوشت‌ساز اما پیش‌بینی‌ناپذیر

ایرنا نوشت: انتخابات پارلمانی انگلستان رخدادی غیرقابل‌پیش‌بینی به‌نظر می‌آید. نتیجه این انتخابات نه‌تنها دولت بعدی را تعیین می‌کند بلکه ممکن است خط‌مشی‌های این کشور را به‌طور کلی تغییر دهد. «برگزیت» و اختلافات عمیق میان دولت و پارلمان موجب برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخاباتی شد که گفته می‌شود «بوریس جانسون» و حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شانس بیشتری برای پیروزی در آن دارند. به صورت سنتی باید انتظار داشت که عمده رقابت در این انتخابات هم میان دو حزب «محافظه‌کار» و «کارگر» و در سطحی دیگر بین جانسون و «جرمی کوربین» به عنوان رهبران این دو حزب برقرار باشد.

همکاری آمریکا دریک ساختار جاسوسی اماراتی

خبرگزاری فارس نوشت: رویترز در گزارشی آشکار کرده برخی از مقام‌های سابق کاخ سفید با امارات برای تشکیل یک ساختار جاسوسی همکاری کرده‌اند. یک رسانه انگلیسی در گزارشی از نقش مقام‌های سابق کاخ سفید در تشکیل یک واحد مخفیانه جاسوسی برای امارات متحده عربی پرده برداشته است. خبرگزاری رویترز در آغاز این گزارش تحقیقی نوشته فردی به نام «ریچارد کلارک»، از مقام‌های سابق آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم پنج سال بعد از خروج از قدرت، در سال ۲۰۰۸ به امارات در تشکیل یگانی برای جاسوسی‌های سایبری کمک کرده است. طبق این گزارش، امارات علاوه بر این، در قالب این برنامه پیمانکاران اطلاعاتی برجسته آمریکا را برای نظارت بر «تهدیدها» علیه این کشور به‌کار گرفته است.

امضای توافق‌نامه رسمی میان تل‌آویو و ابوظبی

خبرگزاری مهر نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه‌های خود در شبکه‌های مجازی اعلام کرد که تل‌آویو توافق‌نامه رسمی با طرف اماراتی برای شرکت در نمایشگاهی در دوبی طی سال آتی میلادی امضا کرده است. صفحات مجازی وابسته رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم از این اقدام استقبال و تاکید کرده است که مشارکت صهیونیست‌ها در نمایشگاه مذکور نشان‌دهنده تقویت جایگاه این رژیم در سطح بین‌الملل و در میان بازیگران سیاسی اصلی در منطقه خاورمیانه است. این مناسبت، فرصت خوبی برای اسرائیل فراهم می‌آورد تا «دستاوردها و قدرت خود را نشان دهد». در همین راستا، تعدادی از مسوولان رژیم صهیونیستی با طرف‌های اماراتی دیدار کرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها