شناسه خبر : 32881 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: انبوهی از معترضان در جریان برگزاری نشست سران ناتو با حضور دونالد ترامپ در شهر لندن، با برپایی تظاهرات گسترده در این شهر به اقدامات و سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا و همین‌طور مسائلی نظیر افزایش بودجه‌های نظامی کشورها و تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای اعتراض کردند.

ایلنا: مجلس نمایندگان آمریکا قانون حمایت از مسلمانان اویغور در چین را تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور، باید واکنش جدی‌تری به سرکوب مسلمانان اویغور توسط دولت چین نشان بدهد.

مهر: گزارشگر ویژه سازمان ملل به ناکامی در تحت پیگرد قرار دادن عاملان ترور روزنامه‌نگار منتقد نظام سعودی اذعان کرد. اگنس کالامارد، نسبت به ناکامی در تحت پیگرد قرار دادن عاملان ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد نظام سعودی اذعان کرد.

ایرنا: شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال پول به تاجیکستان در پی تدابیر دولت این کشور برای تشدید کنترل بر این کسب‌وکار، خدمت‌رسانی به مشتریان را متوقف کردند.

تسنیم: یک دیپلمات بلندپایه چین اعلام کرد که پکن و واشنگتن باید ارتباطات راهبردی خود را تقویت و بر مبنای توافق حاصله میان سران دو کشور با یکدیگر همکاری کنند.

ایسنا: رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که از یهودی‌های این کشور چه مرده و چه زنده حمایت می‌کند. امانوئل مکرون توئیت کرد: یهودی‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از فرانسه هستند و هر کسی که به آنها آزاری برساند حتی اگر آنها مرده و در قبر باشند، ایده‌ای را که مورد باور ماست به خوبی درک نکرده است.

تسنیم: سخنگوی کرملین تاکید کرد، افزایش هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو ناتو تاییدی بر نگرانی‌های مسکو درباره اقدامات توسعه‌طلبانه ناتو است، البته روسیه قصد ندارد خود را درگیر هیچ نوع مسابقه تسلیحاتی کند.

ایرنا: رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر ژاپن خواست تا بابت نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور، هزینه بیشتری متقبل شود. دونالد ترامپ گفت: به «آبه شینزو»، دوستم، گفتم شما باید به ما کمک کنید. ما پول زیادی می‌پردازیم. شما کشور ثروتمندی هستید و همان‌طور که می‌دانید، ما اساساً برای ارتش شما هزینه می‌کنیم.

ایلنا: دادگاه آمریکا یک شهروند لبنانی‌الاصل این کشور را که به جاسوسی برای حزب‌الله در شهر نیویورک متهم شده است، به ۴۰ سال حبس محکوم کرد.

ایرنا: «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی برای حل اختلافات دو کشور اواخر ماه جاری میلادی در چین با یکدیگر دیدار می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها