شناسه خبر : 32695 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

حفاظت ارتش از سرهنگ «ویندمن» بعد از شهادت علیه ترامپ

ایرنا نوشت: ارتش آمریکا آماده است تا الکساندر ویندمن و خانواده وی را در صورتی که به دلیل شهادت در استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان جانش در معرض خطر قرار بگیرد، به یک پایگاه نظامی امن منتقل کند. ویندمن خواستار ارزیابی امنیتی برای تجزیه و تحلیل امنیت جسمی وی و خانواده‌اش بود که در هفته‌های اخیر با تهدید مواجه شده‌اند. در همین زمینه یک مقام نظامی آمریکا به این رسانه گفت: ارتش اطمینان خواهد داد که او در امان است. ویندمن در سومین نشست علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ به عنوان شاهد حضور یافت و گفت که سیاست ما در حمایت از حاکمیت اوکراین مورد حمایت هر دو حزب بوده است.

پنتاگون: حمله ترکیه به سوریه به احیای داعش کمک کرده است

ایسنا نوشت: بازرس کل پنتاگون در گزارشی تازه اظهار کرد، حمله ترکیه به کردهای سوریه و عقب‌نشینی دونالد ترامپ به داعش اجازه بازسازی خود و تقویت توانایی‌اش برای انجام حمله در کشورهای خارجی را داده است. آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در گزارشی اظهار کرد: داعش از تهاجم ترکیه و خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه برای بازسازی توانایی‌ها و منابعش در کوتاه‌مدت در سوریه و در طولانی‌مدت در سطح جهان بهره‌برداری کرده است. به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، گلن فاین، معاون بازرس کل پنتاگون در مقدمه‌ای برای این گزارش نوشت: خروج و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی نیز در مبارزه با داعش تاثیرگذار بوده؛ داعشی که همچنان تهدیدی در منطقه و جهان است.

هیات اسرائیلی در قطر

خبرگزاری مهر نوشت: وزارت خارجه صهیونیست‌ها در توئیتی از حضور هیاتی اسرائیلی در دوحه پایتخت قطر خبر داد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هیات پزشکی این رژیم که برای شرکت در نشست بین‌المللی به قطر رفته‌اند شامل شش نفر هستند. این در حالی است که در سپتامبر گذشته هم هیات ورزشی رژیم صهیونیستی در مسابقاتی که در فاصله 27 سپتامبر تا ۶ اکتبر در قطر برگزار شد، شرکت کرده بود. تحلیلگران امور، سناریوهای مختلفی را در زمینه روابط تل‌آویو و شیخ‌نشینان مطرح کرده‌اند؛ که یکی از محتمل‌ترین سناریوها در مورد آینده روابط تل‌آویو و کشورهای عربی به احتمال رسمی شدن روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی برمی‌گردد.

آلمان: شهرک‌سازی در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی است

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان یک روز پس از آنکه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند، در بیانیه‌ای تصریح کرد: «موضع ما در قبال شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی تغییر نکرده است. دولت فدرال آلمان این فعالیت‌های شهرک‌سازی را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند. این کار چشم‌انداز صلح را تضعیف و راهکار دو کشوری را که مذاکراتی در مورد آن صورت گرفته است دشوار می‌کند.» وی افزود: «برلین و شرکایش در اتحادیه اروپا همچنان به تلاش خود از طریق مذاکره برای یافتن یک راهکار مورد قبول طرفین برای حل مناقشه اسرائیل-فلسطین که بتواند دغدغه‌های مشروع دو طرف را دربر گیرد، ادامه می‌دهد.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها