شناسه خبر : 32694 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

فارس: رژیم صهیونیستی در تجاوزی جدید به حریم سوریه، با چند راکت حومه پایتخت (دمشق) را هدف گرفت. خبرگزاری رسمی سوریه در خبری با تایید این حمله، از مقابله پدافند با آن خبر داد و نوشت، دو شهروند سوری (غیرنظامی) در این حمله جان خود را از دست داده‌اند و یکی نفر زخمی شده است.

ایسنا: سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه‌ای را با هدف حمایت از حقوق بشر در هنگ‌کنگ به تصویب رساند؛ این تحول در بحبوحه سرکوب جنبش معترضان دموکراسی‌خواه رخ داد که محکومیت چین را به دنبال داشت.

تسنیم: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که باید سازوکارهای ممکن برای گفت‌وگو میان ساختارهای مختلف کشور ایجاد شود.

ایرنا: یک مقام مسوول در شرکت تولید سیستم‌های الکترونیکی نظامی و غیرنظامی عربستان ادعا کرد شرکت نفتی آرامکو قصد دارد برای تامین امنیت تاسیسات خود از پهپادهای نظامی ساخت این شرکت استفاده کند.

مهر: معاون وزیر خارجه دولت انصارالله یمن از آزاد شدن دو کشتی متعلق به کره جنوبی که به وسیله این نیروها توقیف شده بود خبر داد.

ایلنا: چند ساعت پس از تصمیم آمریکا درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل، یک نماینده حزب لیکود به تشویق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح الحاق دره رود اردن را ارائه کرد.

ایرنا: «محمد محقق»، معاون دوم رئیس اجرایی حکومت افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات را به جانبداری از تیم انتخاباتی «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری کشور متهم کرد و اوضاع را حساس خواند.

فارس: سفیر سوریه در روسیه گفت آنکارا در حال تغییر بافت جمعیت مناطقی است که در شمال سوریه اشغال کرده است. «ریاض حداد» گفت ترکیه در تلاش است تا حضور خود در مناطق اشغالی سوریه را با اجرای سیاست تغییر بافت جمعیت تقویت کند.

مهر: سازمان ملل اعلام کرد که فرودگاه سبها در لیبی بعد از توقف پنج‌ساله مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است. این فرودگاه در جریان عملیات نظامی در سال ۲۰۱۴ به شدت آسیب دیده بود.

تسنیم: سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: از اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه مبنی بر اینکه روسیه به وظایف خود در شمال سوریه عمل نکرده است و احتمال دارد عملیات جدیدی را در شمال سوریه آغاز کند، شگفت‌زده شدیم.

ایرنا: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» طبق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده روز سه‌شنبه گذشته از تنگه هرمز عبور کرد و وارد خلیج‌فارس شد.

ایلنا: کره شمالی اعلام کرد که تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر توقف رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی را امتیازی نمی‌داند که بتوان با آن به گفت‌وگوهای هسته‌ای بازگشت.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها