شناسه خبر : 32405 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

فارس: رئیس مجلس الامه (پارلمان) کویت تاکید کرد که سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های اسرائیل، این رژیم را جسورتر می‌کند.

مهر: نخست‌وزیر هند در اظهاراتی اعلام کرد که تصمیم دارد آب رودخانه‌هایی را که به سوی پاکستان جریان دارد به سوی ایالت «هاریانا» سرازیر کند.

ایسنا: نخست‌وزیر نروژ گفت: به‌‌رغم اختلافات اعضای ناتو بر سر عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه، «بهتر است ترکیه در ناتو حضور داشته باشد تا اینکه از آن خارج شود».

ایرنا: دفتر «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که از درخواست مجلس نمایندگان برای ارائه اسناد مربوط به تماس تلفنی اخیر «دونالد ترامپ» با رئیس‌جمهوری اوکراین تبعیت نمی‌کند.

فارس: نخست‌وزیر پاکستان در ادامه سفرهای خود به منطقه، وارد ریاض شد و با پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایلنا: دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که موج آتش‌سوزی‌های اخیر کشور فرصت مهمی به دولت برای بازبینی و رفع خلل‌های موجود داد.

ایلنا: «صباح احمد جابر صباح»، امیر کویت، پس از اتمام دوران درمانش در آمریکا به کشورش بازمی‌گردد. وخیم شدن وضعیت جسمی امیر کویت باعث شد وی دیدارش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به تاخیر بیندازد.

ایسنا: کمیته وزارتی عراق ویژه تحقیقات درباره وقایع رخ‌داده در تظاهرات‌های اخیر مصوب کرد، کمیته‌های تحقیقاتی به مناطق برگزاری تظاهرات‌ها در هشت استان اعزام شوند.

ایلنا: «کری لم»، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، اعلام کرد که هیچ‌گونه توافقی با معترضان حاصل نشده است.

ایرنا: وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد: احتمالاً برخی موشک‌های بالستیک کره شمالی متصل به کلاهک‌های هدایت‌شونده‌ای هستند که در مرحله پایانی پرواز عمل می‌کنند.

فارس: به دنبال عقب‌نشینی امارات از عدن در جنوب یمن، پرچم این کشور از سازمان‌های دولتی پایین کشیده و تصاویر سران امارات نیز از داخل موسسات حذف شد.

ایسنا: قطر با دفاع از عملیات ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد، آنکارا علیه یک تهدید حتمی اقدام کرده است.

ایسنا: رهبر جریان صدر عراق از مردم این کشور خواست از مناسبت اربعین حسینی در کربلا برای برگزاری تظاهراتی علیه آمریکا، اسرائیل و فاسدان استفاده کنند.

ایرنا: شورای نامزدهای ریاست‌جمهوری افغانستان، «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری و «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت افغانستان را به دست داشتن در تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرد.

ایسنا: ولیعهد ابوظبی با رئیس‌جمهوری روسیه که به ابوظبی سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دراین پرونده بخوانید ...