شناسه خبر : 32251 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

عربستان به تکرار حمله شبیه آرامکو تهدید شد

ایسنا نوشت: رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن به عربستان هشدار داد در صورتی که با طرح صلح تعامل نداشته باشد باید منتظر حملات استراتژیکی در حجم و اندازه حمله آرامکو باشد. مهدی المشاط در دیدار با فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: در راه صلح ما طرح‌های زیادی را ارائه کردیم که آخرین آن توقف حمله به عربستان در ازای توقف هدف قرار گرفتن خاک یمن و لغو محاصره و آزادی صدها تن از اسرا بود. این در حالی است که ائتلاف عربستان هنوز هیچ گام عملی برای صلح برنداشته است. ما مجبور شدیم تعدادی از حملات استراتژیک را که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم و از حیث اندازه و تاثیر از حمله آرامکو کمتر نبود به تاخیر انداختیم.

پیش‌بینی حبس و جریمه برای رئیس‌جمهوری سابق فرانسه

ایرنا نوشت: ارجاع پرونده تخلفات مالی «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهوری سابق فرانسه به اتهام «تامین مالی غیرقانونی» در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ از سوی دیوان عالی فرانسه مورد تایید قرار گرفت که در صورت اثبات اتهام‌های وارده، پیش‌بینی می‌شود او به یک سال مجازات زندان و جریمه ۳۷۵۰یورویی محکوم شود. تهیه صورت‌حساب‌های جعلی برای مخفی کردن هزینه اضافی کمپین انتخاباتی در جریان پرونده موسسه «بیگمالیون» یکی از اتهام‌های وارده به سارکوزی است. با وجود همه هشدارهایی که حسابداران کمپین انتخاباتی سارکوزی در ابتدای سال ۲۰۱۲ به او داده بودند، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه متهم است که هزینه‌های انتخاباتی خود را بیش از ۲۰ میلیون یورو افزایش داده است.

ترامپ پیشنهاد داده به پای مهاجران شلیک شود

ایلنا نوشت: روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که «دونالد ترامپ» در ماه مارس گذشته پیشنهاد داده بود به پای مهاجرانی که تلاش دارند وارد مرزهای این کشور شوند، شلیک شود. ترامپ بعداً در آنچه «هفته جنون‌آمیز خشم ریاست‌جمهوری» خوانده می‌شود از این ایده صرف‌نظر کرد اما تصمیم داشت افرادی را که در این زمینه با او مخالفت کرده‌اند نیز بیرون کند. این ایده نخستین‌بار از سوی «استفن میلر»، مشاور کاخ سفید، مطرح شد که تلاش دارد تاثیر بیشتری بر سیاست‌های مهاجرتی بگذارد. این ماوقع به نقل از کتابی با نام «جنگ‌های مرزی: درون حمله ترامپ به مهاجرت» گزارش شده است. البته گزارش شده ترامپ حفر خندق و انداختن مار و تمساح در آن را نیز پیشنهاد داده است.

ماموریت سخت صدراعظم محبوب

دنیای اقتصاد نوشت: فروپاشی دولت اتریش پس از انتشار ویدئویی از هاینتس کریستیان‌اشتراخه، رهبر حزب آزادی اتریش و معاون صدراعظم این کشور به وقوع پیوست که او در آن ظاهراً وعده اعطای قراردادهای دولتی را در ازای کسب حمایت سیاسی به کسی که ادعا می‌کرد از بستگان نزدیک یک شهروند قدرتمند روسیه است، می‌دهد. سباستین کورتز در انتخابات پیروز شده است، اما برای تشکیل دولت نیاز به ائتلاف با دیگر احزاب خواهد داشت. گفته می‌شود کورتز دولت ائتلافی را با حزب سبزها تشکیل خواهد داد چراکه تجمیع آرای این دو حزب برای تشکیل دولت کافی است. در حالی‌ که رسوایی صورت‌گرفته به محبوبیت کورتز آسیب چندانی وارد نکرد اما در میان رای‌دهندگان، حمایت جدی از شرکای ائتلافی کاهش یافت.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها