شناسه خبر : 31876 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

مهر: نظرسنجی جدید شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» نشان می‌دهد که جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری ایالات متحده، ۲۹ درصد آرا را در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها برای انتخابات سال آینده به دست خواهد آورد.

ایسنا: دونالد ترامپ گفت، یهودیان آمریکایی که به دموکرات‌ها رای می‌دهند یا فاقد آگاهی لازم بوده یا دچار «ناسپاسی شدید» هستند.

ایرنا: دور جدید گفت‌وگوها میان نخبگان پاکستان و افغانستان شامل دیپلمات‌ها، نمایندگان پارلمان و کارشناسان با عنوان ابتکار «فراتر از مرزها» برای کمک به ترمیم و بهبود روابط میان دو کشور همسایه در اسلام‌آباد برگزار شد.

فارس: نخست‌وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، یک فرمانده جدید را برای ستاد عملیات امنیت الانبار به جای فرمانده سابق متهم به جاسوسی به نفع آمریکایی تعیین کرد.

ایلنا: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دولتش ممکن است از میزان مالیات بر درآمدها و همچنین سود فروش دارایی بکاهد.

خبرآنلاین: جنگنده‌های رژیم سعودی در تحولی جدید در عرصه میدانی یمن، تجمع نیروهای تحت امر امارات در «أبین» را بمباران کردند.

تسنیم: دو منبع آگاه اعلام کردند ژاپن مجوز ارسال محصولات فناوری پیشرفته به کره جنوبی را صادر کرده است.

ایرنا: رسانه‌های آمریکایی در حالی آخرین نشست‌های محرمانه امارات و اسرائیل را فاش کردند که امارات در هفته‌های اخیر تمایل خود را برای کاهش تنش‌ها با ایران نشان داده بود.

ایسنا: سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که مقامات عربستان به دلیل فقدان قدرت درونی و بلوغ سیاسی در جست‌وجوی حمایت خارجی هستند.

فارس: منابع یمنی گفتند که موقعیت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به شدت تضعیف شده و ممکن است طی توافق اختیارات او سلب شود.

ایرنا: سخنگوی پلیس نظامی برزیل اعلام کرد فردی مسلح که مسافران اتوبوسی را در ریودوژانیرو گروگان گرفته بود، به ضرب گلوله پلیس کشته شد. این گروگان‌گیری بیش از چهار ساعت به طول انجامید و ۳۷ نفر در جریان آن گروگان گرفته شدند.

ایسنا: رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تایید این مطلب که مقام‌های کشورش در حال مذاکره با ایالات متحده هستند، گفت این گفت‌وگوها چندین ماه است که برقرار است.

ایلنا: هزاران نفر از معلمان مدارس در هنگ‌کنگ و هوادارانشان روز سه‌شنبه گذشته به خیابان‌ها آمدند. این در حالی است که انتظار می‌رفت پلیس اقدامات سختگیرانه‌ای برای متفرق کردن معترضان از خیابان‌ها صورت دهد.

دراین پرونده بخوانید ...