شناسه خبر : 31237 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

یک قصیده عامل تنش میان دوبی و امان

ایلنا نوشت: «محمد بن راشد آل الشیخ» حاکم دوبی یک اختلاف خانوادگی را بیان کرد که پس از انتشار شعری در اتهام همسرش «هیا بنت الحسین» شاهزاده اردنی به ۱۰ خیانت، ناگهان آشکار شده است. بر اساس متن این شعر، ولیعهد دوبی همسرش را بر این اساس که برایش مرده مورد خطاب قرار داده است. هنوز دلایل و شرایطی که بن راشد را به انتشار علنی این قصیده سوق داده، مشخص نشده است. دربار پادشاهی اردن نسبت به اخبار منتشرشده از اختلافات ولیعهد دوبی با همسرش که موجب پناهندگی او به یکی از کشورهای اروپایی شده اظهارنظری نکرده است. این اختلاف خانوادگی نسبت به وقوع یک بحران سیاسی دیپلماتیک هشدار می‌دهد.

اسرائیلی‌ها اشک خبرنگاران آمریکایی را درآوردند

خبرگزاری‌ فارس نوشت: خبرنگار یک شبکه آمریکایی با انتشار ویدئویی اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با گاز اشک‌آور به او و همکارانش حمله کرده‌اند. «جین فرگوسن» خبرنگار شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» در یک پیام ویدئویی در حالی از حمله نظامیان صهیونیست به خود و تیم رسانه‌ای همراهش خبر داد که صورتش به واسطه استشمام گاز اشک‌آور سرخ شده بود. او در توئیتر نوشته است: «امروز برای تهیه گزارش از کرانه باختری برای [برنامه] «نیوز آور»، روز سختی بود. نیروهای اسرائیلی به سوی خبرنگاران رسانه‌ها که یک تظاهرات کوچک در آن نزدیکی را پوشش می‌دادند، گاز پرتاب کردند. بعد هم به سوی ما، در حالی که تلاش می‌کردیم با خودرو از محل دور شویم، گاز شلیک کردند.»

مدیر رسانه‌ای ملانیا ترامپ سخنگوی جدید کاخ سفید

تسنیم نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد مدیر رسانه‌ای همسرش را به عنوان سخنگوی جدید کاخ سفید معرفی کند. استفانی گریشام مدیر رسانه‌ای ملانیا ترامپ همسر رئیس‌جمهور آمریکا جانشین سارا هاکبی ساندرز به عنوان سخنگوی کاخ سفید خواهد شد. بر اساس این گزارش، خانم گریشام همچنین مسوولیت مدیر رسانه‌ای کاخ سفید را نیز بر عهده خواهد گرفت، شغلی که از زمان کناره‌گیری بیل شاین در ماه مارس خالی بوده است. ملانیا ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر این خبر را تایید کرده است. در حالی که سایر نام‌ها نیز برای احراز پست سخنگوی کاخ سفید مطرح شده بود ولی ترامپ تصمیم گرفت تا خانم گریشام را به خاطر وفاداری برای این پست انتخاب و معرفی کند.

تگزافرنیا

دنیای اقتصاد نوشت: نشریه اکونومیست در سرمقاله‌ای به بررسی نقش دو ایالت تگزاس و کالیفرنیا در آینده آمریکا پرداخته است. هم‌اکنون از هر پنج آمریکایی، یک نفر در این دو ایالت ساکن است. طی دو دهه گذشته نیز تگزاس و کالیفرنیا توانسته‌اند یک‌سوم فرصت‌های شغلی در آمریکا را ایجاد کنند. اگر این دو ایالت را دو کشور مستقل در نظر بگیریم، تولید ناخالص داخلی تگزاس بالاتر از کانادا و در رتبه دهم جهانی قرار دارد. این در حالی است که کالیفرنیا پس از آلمان پنجمین اقتصاد جهان محسوب می‌شود. در حالی ‌که ایالت تگزاس حامی توقف مالیات‌ها و برخی از مقررات است، مردم کالیفرنیا بیشترین مالیات را برای کمک به دولت فدرال در راستای مقابله با چالش‌هایی نظیر تغییرات آب‌وهوایی می‌پردازند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها