شناسه خبر : 31236 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (جهان)

ایسنا: نخست‌وزیر جدید انگلیس قرار است ۲۴ ژوئیه سال جاری میلادی زمام امور این کشور را به دست بگیرد.

ایرنا: جمعی از نمایندگان مجلس اردن اعلام کردند، به دنبال شرکت کشورشان در کنفرانس منامه، «عمر الرزاز» نخست‌وزیر را استیضاح خواهند کرد.

تسنیم: نخستین انتخابات برای احراز کرسی ریاست پارلمان افغانستان بین «میر رحمان رحمانی» و «کمال ناصر اصولی» جنجالی شد و نمایندگان مجلس نتوانستند رئیس پارلمان را انتخابات کنند.

مهر: با اعلام دولت ژاپن مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس سنای این کشور در ۳۱ جولای کارزار انتخاباتی برای به دست آوردن کرسی‌های این مجلس آغاز شده است.

تسنیم: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که مقابله با مداخلات همه‌جانبه خارجی در امور سوریه، برای بهبود اوضاع انسانی در این کشور ضروری است.

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر غیرمنتظره خود به کابل گفت: باید تصریح کنم که هنوز برنامه زمان‌بندی مشخصی برای خروج از افغانستان نداریم.

ایرنا: بیش از ۴۷ هزار نفر از نیروهای پلیس اندونزیایی در آستانه اعلام حکم دادگاه قانون اساسی این کشور در پاسخ به شکایت تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری، به حالت آماده‌باش درآمدند.

فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «مسکو به هر اقدام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برابر تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق پیمان موشکی ۱۹۸۷ واکنش نشان می‌دهد.»

ایلنا: شورای اروپا حق رای روسیه در این مجمع پارلمانی را بازگرداند. شورای اروپا پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ این حق را از این کشور گرفت.

ایسنا: رئیس سازمان موساد اعلام کرد، حملات سایبری در دوره کنونی خطرناک‌ترین ابزارهای جنگی است.

تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه خبر حضور هواپیمای نظامی روسی در ونزوئلا را تایید کرد و گفت: نظامیان روس برای ادامه کار تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی در چارچوب همکاری‌های نظامی-فنی دوجانبه در این کشور حضور دارند.

ایرنا: رئیس‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که مقامات آمریکا و کره شمالی در حال مذاکره برای برگزاری سومین نشست سران میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هستند.

ایسنا: دادگاه عالی برزیل درخواست آزادی رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را در حالی رد کرد که در حال بررسی این مساله است که آیا وزیر دادگستری در احکام صادره علیه رئیس‌جمهوری مذکور جانبدارانه رفتار کرده است یا خیر.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها