شناسه خبر : 31169 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (جهان)

ایسنا: روزنامه تایمز گزارش داد، رهبر اپوزیسیون انگلیس از اقدام حزب کارگر برای تغییر سیاستش حول محور برگزیت و برگزاری رفراندوم دوم در هر شرایطی حمایت خواهد کرد.

فارس: انجمن مشاغل سودان که از معارضان این کشور است، خواستار پایان دخالت سفیر امارات در امور داخلی کشورشان شد.

تسنیم: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که واشنگتن در مذاکرات با طالبان توافق کرده تا نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

ایلنا: سناتور آمریکایی فرآیند رسمی برای جلوگیری از طرح کاخ سفید برای فروش سلاح به عربستان و امارات را آغاز کرد.

ایرنا: عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به همراه خانواده‌اش عربستان را به مقصد اوهایو آمریکا ترک کرد؛ سفری که از آن به عنوان فرار دوباره هادی به کشور دیگر یاد می‌شود.

مهر: رئیس تشکیلات حشد شعبی از بسته شدن پرونده تشکیل کابینه جدید عراق طی دو هفته آینده خبر داد.

ایسنا: یک گروه حقوق بشری روهینگیایی از دبیرکل سازمان ملل و مشاور ارشدش خواست بر سر «شکست‌های سیستماتیک» در رسیدگی به نسل‌کشی علیه روهینگیایی‌ها که در دوران آنها رخ داده است، استعفا دهند.

ایلنا: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عدم مشارکت این رژیم در نشست منامه را رد و اعلام کرد که تل‌آویو در این نشست حضور خواهد داشت.

فارس: «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعزام نیروهای اضافی به منطقه خلیج‌فارس گفت: «از همه می‌خواهم از درگیری اجتناب کنند.»

ایسنا: رئیس‌جمهوری چین در سرمقاله‌ای بی‌سابقه برای یکی از روزنامه‌های دولتی کره شمالی نوشت، کره شمالی با حل مسائل به صورت سیاسی در مسیر درستی قدم برداشته است.

ایرنا: پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا که از شش ماه پیش تاکنون در نبود وزیر دفاع دائم برای تصدی این پست به عنوان سرپرست مانده بود، به صورت ناگهانی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

ایسنا: گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های انجام‌شده در خارج از چارچوب قضایی اعلام کرد گزارشی را درباره نتایج تحقیقاتش در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی ارائه خواهد کرد.

فارس: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید روند رو به رشد تعداد کسانی که به دلیل جنگ و درگیری‌های خشونت‌آمیز مجبور به ترک خانه شده‌اند، در سال ۲۰۱۸ هم ادامه یافته و جمعیت این افراد اکنون از ۷۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها