شناسه خبر : 31090 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

درخواست صدر برای بازسازی قبرستان بقیع

ایسنا نوشت: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توئیتی نوشت: هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع در عربستان توسط یک گروه تندرو، منحرف و مدعی اسلام است. وی افزود: ده‌ها سال از این اتفاق می‌گذرد و عربستان تحت فشارهای افراد تندرو نسبت به این مساله بی‌توجه است. مقتدی صدر از محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور خواست برای رضای خداوند و پایان بخشیدن به اختلافات فرقه‌ای در منطقه زمینه بازسازی قبور ائمه معصومین(ع) در قبرستان بقیع را فراهم کنند. وهابیون دو بار، در ۱۲۲۰ و ۱۳۴۴ قمری با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر ممنوعیت اجماعیِ ساختن بنا روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند.

شلختگی ترامپ در انگلیس حاشیه‌ساز شد!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نیویورک‌تایمز در گزارشی تاکید کرد: مدل پوشش رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا باعث مرگ مد در دیپلماسی این کشور شده است. دونالد ترامپ یکی از رئیس‌جمهورهای مطرح دنیا در زمینه سوژه شدن در رسانه‌هاست. از طرفی بدسلیقگی او در نحوه پوشیدن لباس هم شهرتی جهانی دارد. این موضوع باعث شده است نیویورک‌تایمز او را مسبب نابودی در مد در بین دیپلمات‌های آمریکایی بداند. به تازگی در دیدار با ملکه الیزابت انگلیس پوشش او خوشایند خیلی‌ها نبود و مورد اعتراض قرار گرفت. تصاویر سروصدای زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. یکی از کاربران نوشت: «خشکشویی کت‌وشلوار ترامپ را خراب کرده بود بنابراین او مجبور شد از پرنس فیلیپ لباس قرض بگیرد.»

زرداری، همسر بی‌نظیر بوتو بازداشت شد

میزان نوشت: دیوان ملی احتساب پاکستان «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را در ارتباط با پرونده پولشویی بازداشت کرد. پس از لغو درخواست تمدید قرار وثیقه «آصف علی زرداری» و خانم «فریال تالپور» خواهر وی از سوی دادگاه اسلام‌آباد، ماموران دیوان ملی احتساب با مراجعه به محل اقامتگاه رئیس‌جمهوری سابق پاکستان وی را بازداشت کردند. بر اساس این گزارش، قاضی محسن اخترکیانی رای نهایی در خصوص پرونده پولشویی آصف علی زرداری رئیس‌جمهوری سابق و خانم فریال تالپور خواهر وی را صادر کرد. عمران خان پیشتر اعلام کرده بود که در برابر عناصری که به خزانه ملی خسارت وارد کرده و اقدام به پولشویی رقم‌های میلیاردی کرده‌اند هرگز کوتاه نخواهد آمد.

آمریکا رسماً خواستار استرداد آسانژ از انگلیس شد

تسنیم نوشت: وزارت دادگستری آمریکا رسماً از بریتانیا خواسته است تا جولیان آسانژ مالک و پایه‌گذار وبگاه ویکی لیکس را برای مواجه شدن با اتهاماتش به ایالات متحده بازگرداند. آسانژ از سوی آمریکا به توطئه برای هک کردن رایانه‌های دولتی و نقض قوانین جاسوسی متهم شده است. سخنگوی اداره امنیت داخلی بریتانیا نیز در این باره گفت: آقای آسانژ در ارتباط با درخواست ایالات متحده آمریکا برای استرداد به این کشور دستگیر شده است. وی با اتهامات متعددی از جمله سوءاستفاده از رایانه و افشای غیرقانونی اطلاعات مربوط به دفاع ملی روبه‌رو شده است. مقام‌های امنیتی آمریکایی و انگلیسی گفتند: مقام‌های قضایی آمریکایی هفته گذشته درخواست رسمی مربوط به استرداد آسانژ را به مقام‌های انگلیسی تحویل داده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها