شناسه خبر : 30784 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

نواز شریف به زندان بازگشت

ایرنا نوشت: «محمد نواز شریف» نخست‌وزیر پیشین پاکستان که برای درمان بیماری به طور موقت از زندان آزاد شده بود، با پایان مهلت آزادی به زندان شهر «لاهور» برگشت. دادگاه عالی این کشور ششم فروردین امسال با درخواست نواز شریف برای اعطای قرار وثیقه موافقت کرد که طی آن نخست‌وزیر پیشین این کشور از زندان «کوت لَکپات» آزاد شد. بر اساس رای دیوان عالی پاکستان قرار شد تا نواز شریف طی این شش هفته به معالجه توسط پزشک دلخواه بپردازد اما وی اجازه خروج از کشور نداشت. چند روز مانده به پایان مهلت قرار وثیقه نواز شریف، وی طی درخواستی از دادگاه عالی پاکستان خواست تا با تمدید قرار وثیقه و اجازه خروج وی از کشور موافقت کند.

نتانیاهو در آتش‌بس چه تعهداتی به فلسطینی‌ها داد؟

کیهان نوشت: بررسی بندهای مربوط به توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و غزه نشان می‌دهد مقاومت فلسطین موفق شده خواسته‌های خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کند. این موضوع باعث تحقیر نتانیاهو و افزایش فشارها علیه او در این سرزمین شده است. رژیم صهیونیستی پس از 48 ساعت جهنمی سرانجام مجبور شد تجاوز به نوار غزه را پایان دهد. این رژیم برای این کار دست به دامان مصر و سازمان ملل شد. در واقع حمله جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه در روز شنبه با واکنش قاطع مقاومت فلسطین مواجه شد و نزدیک به 700 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شد. این مساله باعث شد تا «نتانیاهو» که حالا غافلگیر هم شده، چاره‌ای جز عقب‌نشینی در برابر مقاومت نبیند.

رهبر کره شمالی از پوتین چه می‌خواست؟

تسنیم نوشت: سازمان اطلاعات کره جنوبی تحلیل خود درباره سفر رهبر کره شمالی به روسیه را منتشر کرد. طبق گزارش سازمان اطلاعات کره جنوبی رهبر کره شمالی در سفر خود به روسیه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواسته تا برای مقاومت در برابر آمریکا و چین این کشور کمک بیشتری به پیونگ یانگ ارائه دهد. در موضوع خلع سلاح کره شمالی روسیه با آمریکا هم‌نظر است اما مسکو موضع پیونگ یانگ درباره چگونگی اجرای خلع سلاح را درک می‌کند. در ادامه این گزارش آمده است: این بدان معناست که کره شمالی و روسیه به نظر دارای زمینه مشترکی در شیوه خلع سلاح هسته‌ای مرحله‌ای و افزایشی کره شمالی هستند.

ساخت سومین ناو بزرگ چین

دنیای اقتصاد نوشت: تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد ارتش چین در حال ساخت یک ناو هواپیمابر بسیار بزرگ است که می‌تواند چالش جدی برای آمریکا باشد. «گرگ تورود» و «بن بلانشارد» نوشتند مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی (CSIS) مستقر در واشنگتن، تصاویری در اختیار آنها قرار داد که نشان می‌دهد طی شش ماه گذشته فعالیت‌های چشمگیری برای ساخت یک کشتی بزرگ در کشتی‌سازی جیانگنان واقع در اطراف شانگهای در جریان بوده است. چین تاکنون به‌صورت رسمی ساخت سومین ناو هواپیمابر خود را تایید نکرده و همچنان زمان‌بندی ساخت و مشخصات این ناو بزرگ جزو اسرار نظامی ارتش چین محسوب می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها