شناسه خبر : 30024 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

ترامپ از طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا عقب‌نشینی کرد

ایران نوشت: چند روز قبل هنگامی که برخی رسانه‌های بین‌المللی به نقل از منابع آگاه از امضای توافقنامه‌ای بین طالبان و آمریکا برای پایان دادن به جنگ 17ساله خبر دادند، هم سخنگوی طالبان و هم نماینده آمریکا در مذاکرات دوحه این اخبار را تکذیب کردند و تنها به گفتن این جمله که مذاکرات بسیار سازنده بود، بسنده کردند اما عمر این مخفی‌کاری طولانی نبود و زلمای خلیل‌زاد، رسماً از حصول توافق کلی بین دولت واشنگتن و طالبان خبر داد و گفت خروج کامل نیروهای خارجی از خاک افغانستان در ازای تضمین طالبان مبنی بر اینکه هرگز خاک افغانستان پایگاه تروریست‌های بین‌المللی نمی‌شود، دو محور اصلی این توافق کلی است.

آمریکایی‌ها در انتخابات بعدی ترامپ را نمی‌خواهند

خبرآنلاین نوشت: نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که اکثریت مردم آمریکا به «دونالد ترامپ» برای انتخابات آتی ریاست جمهوری رای نخواهند داد. بر اساس نظرسنجی‌های جدید، اکثریت آمریکایی‌ها گفته‌اند که قطعاً به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری رای نخواهند داد. در جدیدترین نظرسنجی مشترک «واشنگتن‌پست» و شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، 56 درصد پرسش‌شوندگان گفتند که اگر ترامپ نامزد قطعی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری باشد، قطعاً به او رای نخواهند داد. تنها 28 درصد گفته‌اند قطعاً به ترامپ رای می‌دهند. در میان زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، 64 درصد گفتند که موافق حمایت از ترامپ نیستند. همچنین 48 درصد مردان نیز نظر مشابهی داشتند.

جنگ تمام‌عیار با غول فناوری چین

دنیای اقتصاد نوشت: ایالات‌متحده پرونده‌ای کیفری علیه هوآوی تشکیل داده و شعله جنگ خود با این غول فناوری چینی را بالاتر کشیده است. به همین دلیل برخی می‌گویند که این تنش‌ها باعث پیچیده‌تر شدن گفت‌وگوها بین واشنگتن و پکن برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دادگستری آمریکا دو پرونده علیه هوآوی تشکیل داده است. یکی از موارد اتهامی این کمپانی این است که هوآوی تلاش می‌کند تا اسرار تجاری «T-Mobile» را سرقت کند و برای کارمندانی هم که بتوانند اطلاعات ارزشمندی از «T-Mobile» گردآوری کنند، پاداش در نظر گرفته است. اتهام دوم این شرکت هم به نقض تحریم‌های ایران از سوی این غول فناوری چینی مربوط می‌شود.

ردپای چینی‌ها در «شهر امن» سمرقند و بخارا

خبرگزاری فارس نوشت: ازبکستان برنامه‌ریزی کرده برای اجرای طرح‌های «شهر امن» در «سمرقند» و «بخارا» سرمایه‌گذاری‌های چین را جذب کند. «تین شون هوئی» معاون شرکت VOLINCO با «بهرام‌جان آلمت اف» معاون وزیر مخابرات ازبکستان دیدار و اجرای طرح‌های یادشده را بررسی کرد. آلمت اف در این دیدار با اشاره به ایجاد برنامه «شهر امن» بر علاقه‌مندی ازبکستان برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در این مسیر تاکید کرد. تین شون هوئی نیز برای تحکیم و توسعه روابط با ازبکستان در چارچوب اجرای طرح شهر امن اعلام آمادگی کرد. طرفین با اشاره به اینکه این دیدار در فضای دوستانه برگزار شد، برای بررسی گام‌های بعدی همکاری‌های دوجانبه اعلام آمادگی کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها