شناسه خبر : 29948 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (جهان)

اسناد جدید درباره برج ترامپ در مسکو

ایسنا نوشت: پایگاه خبری بازفید به فایل‌هایی دسترسی پیدا کرده که بر اساس آن، رسانه‌های خبری می‌گویند درباره ادعاهای اخیر وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای ساخت برج ترامپ در مسکو وجود نداشته است، تناقض وجود دارد. رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای با نیویورکر مدعی شد که ساخت برج ترامپ در مسکو تنها در حد استعلام قیمت بوده است. جولیانی گفت: تنها چیزی که اتفاق افتاد این بود که تیم ترامپ برآورد قیمت درباره یک پروژه احتمالی را در مسکو ارائه کرد که هرگز بیش از این پیش نرفت. هیچ پولی پرداخت و هیچ برنامه‌ای در نظر گرفته نشد. گفت‌وگوهای مسکو یک توافق غیرالزام‌آور درباره هزینه‌های ساخت بوده است.

توصیه جان کری به ترامپ: استعفا بده

تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ترامپ سمت خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را جدی نمی‌گیرد و به وی توصیه کرد که از سمت خود کناره‌گیری کند. جان کری در پاسخ به این سوال که آیا هیچ پیامی برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور دارد یا خیر تنها به گفتن یک جمله اکتفا کرد: «استعفا بده!» این سناتور سابق دموکرات از ایالت ماساچوست که در تلاش برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2004 ناکام مانده بود، ابتدا در پاسخ به این سوال مردد بود و گفت «این اتفاقات اصلاً به نظر ترامپ جدی نیستند» و سپس از رئیس‌جمهور آمریکا خواست کناره‌گیری کند.

کاهش شدید اعتماد مردم روسیه به پوتین

دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس جدیدترین نظرسنجی مشخص شد که میزان اعتماد مردم روسیه به رئیس‌جمهوری‌شان به پایین‌ترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته رسیده است. این آمار جدید یک پسرفت برای کرملین به شمار می‌رود که برای نشان دادن وجهه ولادیمیر پوتین، به ‌عنوان پدر ملت تلاش زیادی کرده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد میزان اعتماد به پوتین به ۴ /۳۳ درصد رسیده که پایین‌ترین سطح از ۲۰۰۶ است. میزان رضایت از پوتین اما همچنان بالا و بیش از ۶۰ درصد است. میزان اعتماد به پوتین و پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴، در ژوئیه ۲۰۱۵، ۷۱ درصد بود. پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، این میزان ۳ /۵۵ درصد بود.

طالبان؛ مذاکره با آمریکا، حمله به نیروهای افغان

همشهری نوشت: طالبان، همزمان با حمله خونین به یک پایگاه نیروهای امنیتی افغانستان، دور جدیدی از مذاکرات با آمریکا را در دوحه قطر برگزار کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، این گروه در پی «پذیرش موضوع خاتمه اشغال افغانستان» با برگزاری این دور از مذاکرات موافقت کرد. هیات آمریکایی به ریاست زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان با هیات طالبان مذاکره کرد. این مذاکرات، در حالی برگزار شد که حمله خونین طالبان به یک پایگاه نظامی در استان وردک در جنوب غربی کابل، ده‌ها کشته به‌جا گذاشت؛ در حالی که آسوشیتدپرس تعداد کشته‌ها را 45 نفر عنوان کرده، یکی از اعضای شورای استانی از کشته شدن 126 نفر خبر داده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها