شناسه خبر : 37117 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

توهم همه چیز دانی

21 کتاب سال 2021 و اینکه چرا باید کتاب «ربات عاشق» را خواند؟

کافه این هفته با یادداشتی در‌باره گریگوری منکیو، استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد، آغاز می‌شود که همین روزها تولد 63سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. منکیو را می‌توان از تاثیرگذارترین اقتصاددانان حال حاضر در نظر گرفت. کتاب «مبانی اقتصاد» او یکی از مهم‌ترین و پر‌رجوع‌ترین کتاب‌ها در میان کتب مرجع اقتصادی است.

بخش دوم کافه این هفته به اقتصاد رفتاری می‌پردازد و اقتصاددانانی به این پرسش پاسخ می‌دهند که مورد اعتماد بودن مهم‌تر است یا عملکرد بالا داشتن؟ در این مطلب می‌خوانیم «هیچ رازی در کار نیست، گروه‌هایی که به یکدیگر اعتماد دارند، به موفقیت‌های بیشتری می‌رسند. شرکت‌هایی که سطح «اعتماد» بالایی دارند از تعامل بیشتر کارکنان و عملکرد مالی بهتر بهره‌مند می‌شوند. در همین حال، شرکت‌هایی که دارای مشکلات مربوط به اعتماد هستند از کاهش بهره‌وری و سود کمتر رنج می‌برند.»

در کنج دنج کافه این هفته درباره سیاوش کسرایی و اینکه چگونه او از حماسه آرش به اندوه سهراب رسید می‌خوانیم. او را شاعر مردم لقب داده‌اند و بسیاری از منتقدان، سیاسی‌ترین اشعار دوران معاصر را از آن او می‌دانند. بخش دیگری از کافه این هفته نیز به معرفی 21 کتابی می‌پردازد که در سال 2021 چاپ خواهند شد. در بخش دیگر نیز به این پرسش پاسخ داده شده که چرا باید کتاب «ربات عاشق» را خواند؟

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها