شناسه خبر : 7880 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تاثیر آمار اشتغال آمریکا بر ارزهای جهانی

یورو در برابر دلار و ین تقویت شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزش دلار آمریکا در برابر یورو در روز جمعه ۵ آوریل به طور محسوسی کاهش یافت.

احسان برین
به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزش دلار آمریکا در برابر یورو در روز جمعه 5 آوریل به طور محسوسی کاهش یافت. این کاهش ارزش پس از آن رخ داد که مشخص شد میزان شغل‌های افزوده‌شده به اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته میلادی کمتر از حد انتظار بوده است. بنا بر این گزارش، ارزش هر یورو در برابر دلار پس از رسیدن به رقم 3026/1 دلار، در نهایت در رقم 3016/1 دلار بسته شد.
از سوی دیگر بنا بر گزارش دیگری از خبرگزاری رویترز در روز جمعه 5 آوریل، ارزش ارز ژاپن نیز در برابر سایر ارزها دچار افت شد. ارزش هر ین در برابر یورو با افتی 6/0‌درصدی به پایین‌ترین میزان خود طی سه هفته منتهی به یکشنبه
7 آوریل رسید. به این ترتیب هر یورو در ازای 61/125 ین معامله شد. از سوی دیگر ارزش یورو در برابر ین در روز جمعه 5 آوریل نسبت به روز پنجشنبه 4 آوریل 4/3 درصد رشد کرد که نسبتاً بالا محسوب می‌شود. بر اساس بستر نرم‌افزاری ای‌بی‌اس (EBS platform)، ارزش یورو در برابر ین به سمت رقم 125، 5/125 ین به ازای هر یورو در حرکت است و همچنین در برابر رسیدن به رقم 126 ین نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد. از سوی دیگر این روند جدای از رکوردی است که در روز ششم ماه فوریه بر جای گذاشته شده است.
ارزش یورو در برابر ین در روز 6 فوریه به رقم 71/127 ین نیز رسیده بود. بنا به گفته تحلیلگران، زمانی که منحنی بازدهی ژاپنی‌ها منطبق بر انتظاراتی است که بانک مرکزی این کشور با خرید اوراق قرضه بلندمدت بدهی دولتی ژاپن رقم می‌زند و همچنین توانایی تحریک سرمایه‌گذاران داخلی ژاپنی برای کسب بازدهی‌های بیشتر از خارج را دارد، اوراق قرضه اروپایی نیز می‌توانند از این وضعیت سود ببرند. در انتهای گزارش فوق از خبرگزاری رویترز، به این موضوع نیز اشاره شده که رئیس بانک مرکزی اروپا - ماریو دراگی‌- روز پنجشنبه 4 آوریل گفت در صورت تداوم وضعیت نامناسب رشد اقتصادی، این بانک برای انجام اقدام لازم آماده است. او همچنین بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر حفظ یکپارچگی ناحیه یورو تاکید کرد و افزود بسته نجات قبرس برای نجات این کشور از ورشکستگی، «الگو»یی نیست که در ناحیه پولی یورو موجب توفیقات آتی شود. در همین راستا خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه 5 آوریل نوشت، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده 1/8 میلیارد یورو (5/10 میلیارد دلار) از وام‌های سه‌ساله خود را در هفته منتهی به یکشنبه 14آوریل بازپرداخت خواهد کرد. بنا بر اعلام شعبه فرانکفورت بانک مرکزی اروپا در روز جمعه 5 آوریل، در مرحله نخست - موسوم به عملیات بازیابی مالی بلندمدت‌تر- 1/4 میلیارد یورو از رقم فوق را 9 بانک و 4 میلیارد یورو باقی مانده را نیز در مرحله دوم 11 بانک بازپرداخت خواهند کرد. این اقدام20 بانک مورد اشاره حجم کل پول بازپرداخت‌شده زودهنگام را به 8/252 میلیارد یورو یا 25 درصد کل مقادیر قرض داده شده خواهد رساند. از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا نرخ بهره مرجع خود را در رقم 75/0درصد بدون تغییر نگه خواهد داشت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها