شناسه خبر : 5367 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کاهش قیمت در انتظار آلومینا

بر اساس تحقیقات بارکلیز، بازار نیکل و آلومینیوم برخی مواقع به خاطر بی‌انضباطی‌های موجود در تولید، دارای مازاد عرضه بوده است، اما ممکن است مازاد پیش‌بینی‌شده برای سال ۲۰۱۳ به خاطر کاهش احتمالی ارزش دارایی‌های ریو تینتو و بی‌اچ‌پی بیلیتون از میان برود.

منبع: کامودیتی آنلاین
بر اساس تحقیقات بارکلیز، بازار نیکل و آلومینیوم برخی مواقع به خاطر بی‌انضباطی‌های موجود در تولید، دارای مازاد عرضه بوده است، اما ممکن است مازاد پیش‌بینی‌شده برای سال 2013 به خاطر کاهش احتمالی ارزش دارایی‌های ریو تینتو و بی‌اچ‌پی بیلیتون از میان برود. ریو تینتو و بی‌اچ‌پی بیلیتون از هزینه‌های بالا و قیمت پایین‌تر متاثر شده‌اند. بارکلیز می‌گوید در صورت کاهش ارزش دارایی‌های نیکل در بی‌اچ‌پی بیلیتون، 43 هزار تن از مازاد این فلز محو خواهد شد. گیل برلی، تحلیلگر بارکلیز می‌گوید: «اگر گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد کاهش ارزش احتمالی کسب‌و‌کارهای آلومینا و نیکل استرالیا متعلق به بی‌اچ‌پی بیلیتون درست باشد، ظرفیت هیدروکسید آلومینیوم و خود آلومینا (مواد اولیه برای آلومینیوم) و همچنین 56 هزار تن از تولید نیکل تصفیه‌شده در معرض خطر قرار خواهد گرفت. اگر این مرکز تمام این میزان تولید را قطع کند، باعث از بین بردن مازاد نیکل پیش‌بینی شده برای امسال تا 43 هزار تن خواهد شد.»

ظرفیت تولید ریو تینتو
یکی از دلایلی که باعث کاهش ارزش دارایی‌های ریو تینتو شده است، شکست در فروش آلومینیوم پاسیفیک بوده است. این مرکز دارای ظرفیت پردازش 1/1 میلیون تن آلومینیوم است. اکنون ذوب‌کنندگان دیگر این مرکز در فرانسه (350 هزار تن) و ذوب‌کننده Sebree با ظرفیت 200 هزار تن (با بالاترین هزینه ذوب) در معرض خطر قرار دارند. اگر جلوی فعالیت همه ذوب‌کنندگان این مرکز در استرالیا گرفته شود، این وضعیت می‌تواند امسال به کاهش بزرگ در پیش‌بینی بارکلیز از مازاد 8/1 میلیون تنی آلومینیوم منجر شود. دولت‌های فرانسه و استرالیا ممکن است اقدام به جلوگیری از این بحران کنند. گیل برلی می‌گوید: «در مجموع، در حالی که مقیاس (در صورت وجود) کاهش تولید، تاثیرات بازاری و قیمت را تعیین خواهد کرد، حداقل پیامی که چنین کاهشی می‌تواند داشته باشد این است که می‌تواند به تعریف حمایت هزینه برای قیمت نیکل و آلومینیوم کمک کند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها