شناسه خبر : 11442 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بهبود روند تولید در آمریکا

نشانه‌های امید

علیرضا پناهی: سفارشات جدید برای کالاهای کارخانه برای دومین ماه متوالی به دلیل نشانه‌هایی از ثبات در تولید پس از رکود اخیر افزایش یافت. دپارتمان تجارت روز دوشنبه اعلام کرد سفارشات جدید برای تولیدات کارخانه ۱/۲ درصد افزایش یافته است. سفارشات ماه آوریل برای نشان دادن ۳/۱ درصد افزایش به‌جای یک درصد گزارش‌شده قبلی تغییر یافته است.

علیرضا پناهی
رویترز
سفارشات جدید برای کالاهای کارخانه برای دومین ماه متوالی به دلیل نشانه‌هایی از ثبات در تولید پس از رکود اخیر افزایش یافت. دپارتمان تجارت روز دوشنبه اعلام کرد سفارشات جدید برای تولیدات کارخانه 1/2 درصد افزایش یافته است. سفارشات ماه آوریل برای نشان دادن 3/1 درصد افزایش به‌جای یک درصد گزارش‌شده قبلی تغییر یافته است. مجله اکونومیست پیش‌بینی کرده بود که سفارشات جدید که کارخانه‌ها دریافت می‌کنند تا دو درصد افزایش می‌یابد. تولید در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش گسترده مخارج دولتی و کاهش تقاضای جهانی به ویژه در چین و منطقه رکودزده اروپا کاهش یافت. اما شواهدی مبنی بر پایان این دوره یا حداقل فروکش کردن آن وجود دارد. اطلاعات روز دوشنبه بیانگر این موضوع است که فعالیت کارخانه ملی در ماه ژوئن با سفارشات جدید به قلمرو رشد بازگشته است. این بهبود همین‌طور در گزارش ماه اخیر نیز آشکار بود که نشان‌دهنده افزایشی نسبی در بازده کارخانه در ماه می و نوعی بهبودی در برنامه‌های هزینه تجارت است. گزارش دپارتمان تجارت بیانگر این موضوع است که سفارشات کارخانه در بسیاری از موارد افزایش یافته است. گرچه سفارشات برای وسایل نقلیه موتوری دو درصد کاهش داشته است. به هر حال سفارشات حمل و نقل جدید 109 درصد افزایش یافته است. سفارشات به استثنای گروه حمل و نقل سبک پس از کاهش 2/0 درصدی در ماه آوریل، 6/0 درصد افزایش یافته است. جدای از حمل و نقل درآمد‌هایی از ماشین‌آلات، کامپیوتر و تولیدات الکترونیکی و فلزات اولیه نیز وجود دارد. سفارشات برای لوازم الکترونیکی، اجزا و قطعات نیز افزایش یافت. این دپارتمان همچنین اعلام کرد سفارشات برای کالای بادوام که انتظار می‌رود سه سال یا بیشتر دوام داشته باشند، به‌جای 6/3 درصد افزایشی که در هفته گذشته اعلام شده بود 7/3 درصد افزایش یافت. سفارشات کالای بادوام به استثنای حمل و نقل به‌جای 7/0 درصد،0/5 درصد افزایش داشته است. سفارشات برای کالاهای سرمایه‌ای غیر‌دفاعی به جز هواپیما -به عنوان معیاری از ثبات کسب و کار و برنامه‌های هزینه‌ای- به‌جای 1/1 درصد افزایشی که قبلاً گزارش شده بود 5/1 درصد افزایش یافت.
مضاف بر تصویر بهبود تولید، سفارشات ثبت‌نشده برای کالاهای کارخانه در ماه می 8/0 درصد افزایش داشته است. سفارشات ثبت‌نشده کالاهای سرمایه‌ای به استثنای کالاهای دفاعی و هواپیما نزدیک به یک درصد بوده است. محموله‌های تجاری پس از دو ماه متوالی کاهش یک درصد افزایش یافتند. سهام کالاهای فروش‌نرفته کارخانه به صورت راکد بود که در درازمدت مفید واقع خواهند شد و احتمالاً در این دوره از رشد اقتصادی کارساز نباشد. موجودی کارخانه تقریباً یک‌سوم موجودی‌های تجارت به حساب می‌آیند. نسبت موجودی به محموله از 31/1 در ماه آوریل به 30/1 در ماه می کاهش یافت و نسبت سفارشات ثبت‌نشده به محموله‌های تجاری از 28/6 در ماه آوریل به 21/6 کاهش یافت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها