شناسه خبر : 23772 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شراکت با بنز

امضای قرارداد تجاری ایران خودرو و بنز

اولین تفاهم‌نامه خودرویی پسابرجام ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز که در دی‌ماه دو سال پیش تنظیم شده بود، پس از 20 ماه سه‌شنبه هفته گذشته به امضای نهایی رسید. یک ماه پیش نیز قراردادی 660 میلیون یورویی بین رنو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و یک شرکت بخش خصوصی ایران (پرتو نگین ناصح) امضا شد که برخی‌ آن قرارداد را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی تاریخ صنعت خودرو ایران نامیده بودند.

شراکت با بنز

اولین تفاهم‌نامه خودرویی پسابرجام ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز که در دی‌ماه دو سال پیش تنظیم شده بود، پس از 20 ماه سه‌شنبه هفته گذشته به امضای نهایی رسید. یک ماه پیش نیز قراردادی 660 میلیون یورویی بین رنو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و یک شرکت بخش خصوصی ایران (پرتو نگین ناصح) امضا شد که برخی‌ آن قرارداد را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی تاریخ صنعت خودرو ایران نامیده بودند. این بار هم ایران یک قرارداد تجاری مهم در حوزه صنعت را منعقد کرد. آن‌طور که ایسنا گزارش داده، قرارداد هفته گذشته میان شرکت ایران خودرو دیزل به نمایندگی از گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز، در سایت تولید وورث، مقر اصلی مرسدس بنز به امضا رسید. در مراسم امضای این قرارداد علی ماجدی، سفیر ایران در آلمان؛ محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت حضور داشتند.

هرچند درباره این قرارداد فعلاً رقمی منتشر نشده اما اعلام شده این قرارداد شامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است و این شرکت، به صورت انحصاری مسوولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت. در این مراسم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به امضای قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت بنز در تولید و فروش، ابراز امیدواری کرد که با توجه به همکاری‌های دو شرکت در حوزه خودروهای تجاری، همکاری طرفین در خصوص تفاهم‌نامه و قرارداد پیگیری شود. اخبار منتشرشده از این قرارداد همچنین حاکی است علاوه بر شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری، شرکت دوم که قرارداد آن در ماه آینده نهایی می‌شود، مسوولیت تولید را بر عهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود. بر این اساس، نسل فعلی آکتروس تا سال ۲۰۱۹ تولید شده و نسل جدید این کامیون نیز از سال ۲۰۱۹ به بعد بر اساس استانداردهای روز اروپا تولید خواهد شد. در فاز بعدی نیز خط تولیدی جدید دیگری پیش‌بینی شده است. بر اساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک تولیدی در سال نخست به ۲۰ درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی می‌تواند به ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها