شناسه خبر : 35617 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

چه کسی دوست دارد ترامپ رئیس‌جمهور شود؟

جمهوری اسلامی نوشت: به‌رغم ظاهرسازی‌هایی که کاسبان تحریم می‌کنند و می‌گویند فرقی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد، آنها از پیروزی درباره ترامپ استقبال می‌کنند زیرا از کارشکنی‌های او علیه برجام سود برده‌اند. آنها با این واقعیت آشنا هستند که آمریکا فارغ از عملکرد تا حدودی متفاوت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، بر مبنای یک سیستم استکباری مدیریت می‌شود که سلطه‌طلبی را در ذات خود دارد، ولی با این حال منافع جناحی خود را در تفاوتی جست‌وجو می‌کنند که در عملکرد این دو حزب وجود دارد و در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ توانسته به آنها در لطمه زدن به برجام کمک کند و به کاسبی‌شان از تحریم رونق ببخشد حتی اگر استخوان‌های مردم خرد شود.

 

محمد غرضی: دوباره می‌آیم

ایرنا نوشت: محمد غرضی عضو کابینه دولت سازندگی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوازدهم در مورد گنجانده شدن شرط ارائه برنامه نامزدها در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این بسیار پیشنهاد خوبی است. داوطلبان باید برای سیاست داخلی، خارجی و امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... برنامه داشته باشند. وی با بیان اینکه در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات و تعیین سقف سنی برای نامزدهای ریاست جمهوری گفت: قانون اساسی برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی شرط سنی در نظر گرفته است اما در مورد رئیس‌جمهوری سقف سنی لحاظ نشده است، به همین دلیل تعیین سن برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مغایر قانون اساسی است.

 

آخوندی: به چه حقی بر تخلفات شهرداری چشم بستید؟

شرق شرق به نقل از عباس آخوندی وزیر پیشین راه ‌و‌شهرسازی نوشت: فارغ از اختلاف سیاسی‌ای که با مهندس میرسلیم داشته و دارم، او را حق‌مدار می‌دانستم، ولی پای او در سیاست دست‌کم دو بار لغزید؛ یکی در انتخابات ۹۶ و دیگری در ۹۸. در ماه‌های آغاز مسوولیتم در وزارت راه‌و‌شهرسازی، آقای میرسلیم به دیدن من آمد و از شهرفروشی در تهران فغان داشت و گفت درصدد هستم دراین‌باره گزارشی تهیه و برای مقام معظم رهبری ارسال کنم... شما به چه مصلحتی در انتخابات ۹۶ و ۹۸ چشم بر ناحقی‌ای به این آشکاری که به آن آگاهی نیز داشتی، بستی و با آن همراهی کردی؟ حضرات به اشتباه تصور می‌کنند که سیاست صحنه زیروروکشی است.

 

در فضای مجازی باشم، حتماً اعدام می‌شوم

همشهری به نقل از فائزه هاشمی نوشت: با آنکه در هر مصاحبه‌ای متن را می‌بینم و سانسور و اصلاح می‌کنم، باز این همه جنجال می‌شود، وای به اینکه در فضای مجازی فی‌البداهه حرف بزنم. حتماً اعدام می‌شوم. تاثیر فضای مجازی را از هر رسانه‌ای بالاتر می‌دانم. اگر زنان توانسته‌اند یک جاهایی تاثیرگذار باشند، به‌خاطر فضای مجازی است که صداها را چندین برابر و جهانی می‌کند. قدیم‌ترها لِک‌ولِک کارهایی می‌کردیم، اما الان فضای مجازی جاهایی چنان در احیای حقوق مردم، حکومت را وادار به عقب‌نشینی می‌کند... اگر وضعیت همین‌جوری پیش برود، ریاست‌جمهوری را هم اصولگراها می‌گیرند. اگر اداره کشور را یکدست اصولگراها بگیرند شاید بخشی از مشکلات حل شود. البته اگر خودشان عاقل بشوند و رئیس‌جمهور عاقل انتخاب کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها