شناسه خبر : 34873 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

ادعای عجیب ذوالنوری درباره قتل قاضی منصوری

خبرگزاری آنا به نقل از مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: ابعاد پرونده قتل قاضی منصوری هنوز مبهم است. یکی از گمانه‌های مطرح در این باره وجود باند مخوف فعال در قوه قضائیه برای حذف فردی است که ممکن بوده حاوی اطلاعاتی باشد. در خصوص این پرونده ممکن است پیوندی میان برخی جریانات داخل و خارج کشور وجود داشته باشد. گمانه‌زنی در خصوص وجود پیوند میان جریانات داخلی و خارجی به این دلیل است که قتل یک قاضی که در اختیار، کنترل و حمایت پلیس کشور خارجی است، عملاً غیرممکن است از این‌رو این سوال مطرح می‌شود که چگونه این سوءقصد رخ داده و آیا هماهنگی و اراده‌ای در این باره وجود دارد؟

دادستان: طبری بازپرس ما را از خانه سازمانی بیرون کرد

کیهان نوشت: در ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و متهمان دیگر این پرونده که به ریاست قاضی بابایی برگزار شد، نماینده دادستان گفت: طبری می‌گوید خود را در برخی اقدامات، حسینی معرفی می‌کرد که شناخته نشود و عریضه‌های مردم به او سرازیر نشود و شرمنده مردم نگردد، اما نمی‌دانیم چرا متهمان اقتصادی با عریضه و فریضه‌ای در خدمت او و در دفترش حاضر می‌شدند و آقای طبری کارهای آنها را پیگیری می‌کرد. طبری بازپرس ما را به جرم اعتنا نکردن به توصیه‌های خلاف قانونش از خانه سازمانی بیرون کرد. چرا عریضه‌های مردم بیچاره را در خردکن می‌اندازد، ولی کارهای متهمان اقتصادی را پیگیری می‌کند؟

شناسایی ۳۶ فرد مرتبط با ترور سردار سلیمانی

ایسنا نوشت: دادستان تهران از شناسایی ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، خبر داد. القاصی مهر در جلسه مسوولان قضایی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای پیگیری پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسوولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‌ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین‌الملل صادر شده است. عنوان اتهامی این افراد «قتل» و «اقدام تروریستی» است. در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسوولیتش پیگیری خواهد شد.

انقلابی‌گری به هیاهو نیست

جمهوری اسلامی نوشت: حل مشکلات کشور به همدیگر را مقصر دانستن نیست. این روش، فقط به بدتر شدن اوضاع منجر می‌شود و جنگ قدرت را طولانی‌تر و حتی بی‌انتها می‌کند. قوای سه‌گانه، تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و تمام افراد دست‌به‌دست همدیگر بدهند و با تقویت نقاط قوت و از بین بردن ضعف‌ها مشکلات را برطرف کنند. ظرفیت کشور ما این اجازه را به مسوولان می‌دهد که اجازه ندهند مردم در محرومیت دست و پا بزنند. راه‌حل مشکلات مردم، وحدت شما مسوولان است، اگر از این اصل مهم و حیاتی غفلت کنید، مردم ملاحظه شما را نخواهند کرد. تازه‌واردهای مجلس یازدهم هم بدانند که انقلابی‌گری به هیاهو نیست، انقلاب یعنی خدمت به مردم. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها