شناسه خبر : 34814 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

۷۵۵ بار ذکر نام ایران در کتاب جدید جان بولتون

ایرنا نوشت: در کتاب جدید جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، که به خاطر انتشار در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ این کشور و افشاگری و انتقاد علیه دونالد ترامپ خبرساز شده، نام ایران بیش از نام هر کشوری تکرار شده. در کتاب «اتاق اتفاق» مشتمل بر ۵۷۰ صفحه، نام ایران ۷۵۵ بار ذکر شده است. همچنین ۲۸ بار عنوان یا نام رهبر معظم انقلاب اسلامی (۲۰ بار ترکیب «آیت‌الله خامنه‌ای» و ۸ بار «رهبر عالی») آمده و ۲۶ بار از «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران و ۴۳ بار از «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اسم برده شده. این کتاب در بخش‌های مختلف، به موضوع ایران از جمله اشتیاق ترامپ برای مذاکره با ایران اشاره کرده است.

قالیباف اقتصاد را اولویت اول مجلس یازدهم اعلام کرد

ایسنا نوشت: محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود. نظارت مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی ملموس و شفاف است و قطعاً تعامل لازم و نظارت جدی با وزرای دولت و سازمان‌های مسوول خواهیم داشت. مردم مطمئن باشند که به‌طور دقیق گزارش‌های نوبتی به آنها داده می‌شود و مجلس به وضعیت اقشار ضعیف و مستضعف جامعه خواهد پرداخت. اصلاح ساختار بودجه دستور اول مجلس یازدهم است. سالیان سال است بودجه با این ساختار بسته شده و با کسری بودجه مواجه شده که اکنون این حجم از نقدینگی را رقم زده است.

آقاتهرانی: مستاجرم اما ودیعه مسکن نمی‌گیرم

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران در مجلس، با اشاره به پرداخت ودیعه مسکن به نمایندگان گفت: بنده به‌رغم اینکه احتیاج به این ودیعه مسکن دارم و مستاجر هم هستم این ودیعه را دریافت نخواهم کرد. وی با بیان اینکه پرداخت ودیعه مسکن به نمایندگانی که در تهران مسکن دارند اقدام مناسبی نیست، افزود: مردم در شرایط فعلی در تنگنا قرار دارند و تهیه مسکن برای آنها سخت شده است. به اعتقاد بنده اگر به مردم ودیعه مسکن پرداخت می‌شود به نمایندگان نیز این ودیعه را بدهند. تاکنون پرداخت این ودیعه مسکن به نمایندگان تهران قطعی نشده است و باید منتظر ماند و دید که هیات‌رئیسه مجلس در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

چرا بقایی خارج از زندان بود و در کردستان تصادف کرد؟

خبرگزاری برنا نوشت: با انتشار خبر تصادف حمید بقایی، معاون احمدی‌نژاد، در جاده‌های کردستان، این سوال مطرح می‌شود که فردی که به علت پرونده‌های مالی، محکوم به حبس است، به چه علت خارج از زندان بوده و سر از جاده‌های غرب کشور درآورده است؟ مهران عبدالله‌پور، وکیل بقایی، در پاسخ به این پرسش گفت: بقایی به دلیل مرخصی استعلاجی بیرون است. بعد از سکته، رگ قلب و مغز او پاره شده، بیماری داخلی و عصبی دارد و بر اساس گواهی پزشکی بیرون از زندان است. وکیل‌مدافع بقایی در خصوص مدت مرخصی استعلاجی بقایی گفت: بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد. او درباره وضعیت جسمی بقایی بعد از تصادف گفت: حال عمومی او خوب است و دچار جراحت نشده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها