شناسه خبر : 34733 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایسنا: وزارت‌خارجه ترکیه از برگزاری نشست روسای ‌جمهور سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به ‌صورت ویدئوکنفرانس در مورد مسائل مربوط به سوریه خبر داد.

ایرنا: حسن روحانی دستورات لازم را برای پیگیری مطالبات بانک مرکزی از کره جنوبی از طریق سیاستی دوجانبه و نیز مسیر حقوقی، نهادها و مجامع بین‌المللی و نیز ارائه طرح تامین مالی غیرتورمی پروژه‌های مهم نفتی صادر کرد.

ایسنا: ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس از طرح اصلاح قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد و گفت: طرح جدید ترکیبی از شفافیت و نظارت است. یکی از موارد در طرح جدید این است که هر یک از نمایندگان به هر میزان هدیه که از شخصی می‌گیرد چه داخلی، خارجی، دولتی یا خصوصی آن را ظرف یک هفته در سایتی که به همین منظور راه‌اندازی می‌شود قرار دهند.

فارس: عربستان سعودی در نظر دارد برای نخستین‌بار، برگزاری مراسم حج را به علت همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و رسیدن تعداد مبتلایان در این کشور به بیش از ۱۰۰ هزار نفر لغو کند.

الف: رحیم زارع نماینده مردم آباده از تهیه طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین‌المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

ایسنا: محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان پیشنهاد کرد که در اعتراض به نظام سرمایه‌داری و نژادپرستی غرب، یکی از خیابان‌های تهران به نام جرج فلوید نام‌گذاری شود.

ایلنا: معاون اول قوه قضائیه زمزمه حضور رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را زمزمه‌ای بی‌اساس دانست و این احتمال را تکذیب کرد.

ایسنا: غلامحسین محسنی ‌‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پرونده اکبر طبری گفت: برای بسیاری از معاونان عالی قوه، رئیس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتماً اقدامی می‌کردیم.

مهر: رئیس‌جمهوری در حکمی، اشرف بروجردی و شهیندخت مولاوردی را به مدت سه سال دیگر به‌ عنوان «نماینده رئیس‌جمهور در شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده» منصوب کرد.

فارس: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به وضع معیشتی مردم گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است که از بعد انقلاب تاکنون کمتر با آن مواجه بوده‌ایم.

ایرنا: رئیس قوه قضائیه در هشداری به بانک‌ها اعلام کرد: هیچ‌یک از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه یا کارخانه‌های تملک‌شده را تعطیل کنند؛ چراکه این اقدام، چرخ‌های تولید کشور را راکد می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها