شناسه خبر : 34493 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

پس‌لرزه‌های مصاحبه میرسلیم با بی‌بی‌سی

تسنیم نوشت: شبکه بی‌بی‌سی که همواره مواضع خصمانه‌ای نسبت به ملت ایران دارد گفت‌وگویی با مصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران پخش کرد که از فردی که نمایندگی مردم را یدک می‌کشد گفت‌وگو با رسانه تروریسم بعید بود. یا آقای میرسلیم از ماهیت و نام رسانه‌ای که با او تماس گرفته مطلع نبوده که در این صورت باید بی‌دقتی در این سطح را برای فردی که عنوان نمایندگی را یدک می‌کشد مورد ملامت قرار داد. یا اگر او از ماهیت رسانه گفت‌وگوکننده با خود مطلع بوده باید از ایشان پرسید که با چه استدلالی با تریبون تروریسم مصاحبه می‌کند و به آن رسمیت می‌دهد؟ امید می‌رود آقای میرسلیم این اقدام عجیب خود را ترمیم کند.

ظریف نامزد انتخابات 1400 می‌شود؟

شرق نوشت: انتخابات مجلس و بازماندن اصلاح‌طلبان از ورود به آن این سوال را ایجاد می‌کند که آیا اصلاح‌طلبان باتوجه به محدودیت‌هایی که از سوی شورای نگهبان پیش‌روی خود می‌بینند، می‌توانند با نیروهایی که در اختیار دارند باز هم به قدرت سیاسی بازگردند؟ آیا در بازه کوتاه تا انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، نیروهای این جریان می‌توانند در انتخابات سال آینده پیروز شوند؟ چند وقتی است گمانه‌هایی درباره سیاست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود و در میان این گمانه‌زنی‌ها نام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به‌عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان شنیده می‌شود. موافقان حضور او باور دارند که به‌دلیل محبوبیت این شخصیت سیاسی در میان نخبگان سیاسی و عموم مردم او شخصاً دارای سرمایه اجتماعی است.

دیوار حاشا بلند نیست

کیهان نوشت: آقای محمد هاشمی در مصاحبه‌ای گفته است: «تفاوت اساسی زمان ریاست من بر صداوسیما با الان این است که آن موقع ما رسانه ملی بودیم ولی الان مردم صداوسیما را با روزنامه «کیهان» یکی می‌دانند»! درباره اظهارات ایشان باید گفت: کاش آقای هاشمی به‌جای کلی‌گویی، به نمونه‌هایی از مواضع و عملکرد کیهان اشاره کرده و به نقد آن می‌پرداختند. مثلاً می‌فرمودند کدام‌یک از مواضع کیهان مردمی و انقلابی نبوده، یا اشاره می‌کردند که کدام پیش‌بینی کیهان درباره جریان غربگرا نادرست از آب درآمده یا کدام هشدار کیهان درباره غارت بیت‌المال واقعیت نداشته است؟! برای کیهان برخلاف بعضی‌ها، دیوار حاشا بلند نیست.

ارتباط عاطفی با احمدی‌نژاد

خبرآنلاین در گفت‌وگو با شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد نوشت: بعد از سال ۹۶ ارتباط سیاسی با آقای احمدی‌نژاد نداشتم ولی ارتباط عاطفی و اخلاقی ما پابرجاست. ارتباط اخلاقی به این معنا که در مناسبت‌های مختلف و اعیاد بنده با ایشان تماس می‌گیرم و عرض ارادت می‌کنم. ایشان هم روحیه تواضع و مهربانی دارند و بنده و دیگر دوستانشان را مورد التفات خود قرار می‌دهند. ارتباط عاطفی خیلی خوبی داریم. زمانی که می‌خواستم به‌عنوان وزیر وارد کابینه ایشان شوم گفتم باید استخاره کنم. هم فکر کردم، هم استخاره کردم و نتیجه فکر و استخاره من درست و خوب درآمد (سوره یوسف برای استخاره من درآمده بود). الان هم خدا را شاکرم. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها