شناسه خبر : 34028 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

روحانی: روز شنبه مرحله سخت کرونا شروع می‌شود

ایرنا به نقل از حسن روحانی نوشت: به عنوان دولت از ۳۰ بهمن متوجه ورود کرونا شدیم و در همان جلسه اعلام شد که خبر را به مردم بدهیم. روزی که به ما اعلام شد اول فقط در قم بود، روز بعد اراک را هم اعلام کردند که متوجه شدیم آن روز که ما فهمیدیم هم در قم شیوع یافته و هم از قم عبور یافته است. ما از روز اول چیزی را از مردم عزیزمان پنهان نکردیم. موج اول مقابله با کرونا تا جمعه ادامه می‌یابد. شنبه (23 فروردین) مرحله سخت‌تری شروع می‌شود. اگر به مردم بگوییم داخل خانه بمانند راحت‌ترین کار دولت است ولی امکان‌پذیر نیست. یکسری افراد برای تولید نیازمندی‌ها باید بیرون بروند.

نظر محسن رضایی درباره تحلیل کیسینجر و چامسکی از کرونا

خبرگزاری فارس نوشت: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان تهران و در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل‌های ارائه‌شده پیرامون جهان پساکرونا اظهار داشت: متعاقب یا مقارن انتشار یادداشت تحلیلی اینجانب، چندین تحلیل راهبردی درباره نظم جدید پساکرونا مطرح شد که از جمله مهم‌ترین آنها تحلیل جداگانه آقایان چامسکی و کیسینجر با دو نگاه متفاوت بود. تحلیل کیسینجر و راهکارهای وی بسیار ناامیدکننده و محافظه کارانه است. در موضوع کرونا، چامسکی هم در تحلیل و هم در ارائه راهکار شجاعانه‌تر از کیسینجر عمل کرده، هرچند انتظار می‌رفت که مسائل کلیدی همچون تنهایی بشر و بی‌عدالتی زیستی را نیز مطرح کند.

کوهکن: کرسی ریاست مجلس را به هم تعارف کنید

خبرآنلاین به نقل از محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، نوشت: با شأن و شناختی که از برادران منتخب مجلس یازدهم دارم می‌دانم که نهایتاً روی این مسائل (بر سر کرسی ریاست) با هم دعوا نخواهند داشت. دوستان منتخب باید بدانند چشمان نیروهای انقلاب به آنهاست و اگر در اولین قدم‌ها با چالش مواجه شوند امید آنها به یأس تبدیل می‌شود. دیدگاه آنها این است که منتخبان مسوولیت‌ها و کرسی ریاست در مجلس یازدهم را به هم تعارف کنند نه اینکه بر سر قدرت درگیری داشته باشند. شناخت نیروهای انقلاب از منتخبان خود به این صورت است و من فکر می‌کنم بعد از تشکیل مجلس بسیاری از حواشی پایان خواهد یافت.

اظهار همدردی میرسلیم با مردم مستضعف آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دفتر مصطفی میرسلیم درباره توئیت او مبنی بر اینکه «ما با مردم مستضعف آمریکا که در اثر کمبود امکانات گرفتار بحران کرونا شده‌اند اظهار همدردی می‌کنیم، ولی حیف که تحریم‌های ظالمانه دولت کینه‌توز آمریکا مانع کمک‌رسانی ما می‌شود»، توضیحاتی را صادر کرد: طبق گزارش ماموران سازمان بهداشت جهانی، جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا و شیوه‌های درمانی خوب عمل کرده که این تجربه را می‌توان در اختیار کشورهای مبتلا قرار داد مانند هدیه کیت تشخیص به مردم آمریکا. هدف مهندس میرسلیم از بیان موضوع کمک به مردم آمریکا چند بُعد داشت... جا دارد وزارت امور خارجه به‌دور از تنگ‌نظری‌های سیاسی داخلی، موضع‌گیری مهندس میرسلیم را در مورد آمریکا به رخ آنها بکشد.

دراین پرونده بخوانید ...