شناسه خبر : 33828 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

جبهه پایداری قالیباف را انقلابی نمی‌داند

ایران نوشت: پایگاه خبری جبهه پایداری به اصولگرایان به‌زعم خود غیرانقلابی که منتخب مجلس یازدهم شده‌اند، هشدار داد که حالا باید همدلی و همراهی خود با انقلابیون را اثبات کنند. سایت رجانیوز در گزارشی با تیتر «وحدت در انتخابات خوب بود یا بد؟» با مروری بر انتخابات دوم اسفند و پیروزی لیست اصولگرایان تاکید کرده که یقیناً می‌شد با عدم وحدت در تهران چهره‌های انقلابی‌تری وارد مجلس کرد. در این گزارش با بیان اینکه مجلس یازدهم پر است از چهره‌های انقلابی، نام برخی منتخبان همچون مرتضی آقاطهرانی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، الیاس نادران، علیرضا زاکانی به عنوان نمونه‌هایی از این چهرهای انقلابی آورده شده بدون آنکه نام سرلیست اصولگرایان در انتخابات تهران یعنی محمدباقر قالیباف را بیاورد.

پیام آنها که در انتخابات شرکت نکردند

ایرنا به نقل از امیر محبیان، تحلیلگر اصولگرا درباره نحوه تعامل مجلس بعدی با دولت دوازدهم، نوشت: به نظرم مجلس یازدهم به سمت سطحی از چالش با دولت خواهد رفت که می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ اگر درگیری و چالش سیاسی ادامه یابد، مردم از اصولگرایان هم رویگردان می‌شوند... ماهیت آرای انتخابات دوم اسفند را نوعی اعتراض می‌دانم. کسانی که رای دادند اعتراضشان به نوع عملکرد دولت، مجلس دهم و جریان اصلاحات بود و کسانی که رای ندادند، به حل نشدن مشکلات، مدیریت‌ها و شعارهای عمل‌نشده اعتراض داشتند و پیامی داشتند مبنی بر اینکه ادامه روند کنونی به یأس و ناامیدی منجر می‌شود و بر این نظرند که حضورشان در صحنه انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند.

نمایندگان کمتر به سفر خارج بروند

جام‌جم نوشت: در شرایطی که کشور در فشار اقتصادی است و مردم با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند انتشار خبرهایی از سفر چند نماینده در قالب هیات همراه فلان وزیر به یک کشور خارجی، کمترین همخوانی را با اوضاع اقتصادی کشور ندارد. البته سفرهای خارجی نمایندگان همیشه یکی از اخبار جنجالی محسوب می‌شود و همیشه هم جنبه انتقادی به آنها بر دیگر ابعاد آن پیشی گرفته است و حتی خود نمایندگان نسبت به آنها انتقاد داشته‌اند. اما با توجه به سفرهایی که پس از ایجاد این سازوکارها انجام شد تغییر چندانی در کیفیت و کمیت سفرها قابل لمس نیست و ضروری است نمایندگان نگاه جدی‌تری برای محدود کردن سفرهای خارجی داشته باشند.

عصبانیت فتاح از مجری صداوسیما

شفقنا نوشت: پرویز فتاح، رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان با حضور در یک برنامه تلویزیونی جملاتی خطاب به مجری گفت که با واکنش همراه بود. مجری برنامه درباره دلایل تعیین عوارض ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان برای آزادراه تهران- شمال و ساخت آن برای پولدارها سوال کرد که فتاح در پاسخ به این سوال گفت: «برای مردم ساخته‌ایم. چه پولدار چه غیرپولدار. نیامده تو سر مال نزنید. این افتخار ملی است. من تازه آمده‌ام. اما به فعالیت‌های گذشته احترام می‌گذارم...» اما آنچه واکنش اهالی رسانه را به همراه داشت این بخش از سخنان فتاح بود که خطاب به مجری برنامه گفت: «کی گفته شما نماینده مردم هستید؟ صداوسیما شما را گذاشته از من سوال بپرسید.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها