شناسه خبر : 33202 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

خرید سرمایه اجتماعی با سرمایه فسیلی!

همشهری به نقل از سعید حجاریان نوشت: متاسفانه رویه رایج در ایران پساانقلاب این‌گونه بوده که سرمایه اجتماعی به وسیله «سرمایه فسیلی» خریداری شده است؛ یعنی اگر دومی نبود، اولی هم بلاموضوع می‌شود! مثلاً دولت احمدی‌نژاد درآمد نفتی داشت، پول‌پاشی کرد و تا حدی جلب اعتماد کرد. دولت فعلی چنین درآمدی ندارد و طبعاً اعتمادی هم وجود ندارد. درحالی‌که نباید این‌طور باشد. ژاپن در جنگ دوم جهانی آه در بساط نداشت اما سرمایه اجتماعی داشت... با ایده همه‌پرسی همدل نیستم. رفراندوم ملزوماتی دارد که با توجه به وضعیت کنونی محتوایش را از دست خواهد داد. لذا عقیده دارم ابتدا باید یک حکمرانی خوب برقرار شود و سپس، آن نوع حکمرانی برای امور خاصی از مردم نظرخواهی کند.

خواب دیدم رهبری گل رز به من دادند

عصر ایران نوشت: دبیرکل جبهه پایداری در سخنرانی مدعی شده است: خواب دیدم رهبری گل رز ولایتمداری را به من دادند. مرتضی آقاتهرانی در سخنرانی مراسم ۹ دی در مسجد امام صادق تهران گفته است:‌ من دروغ نمی‌گویم الا اینکه از دهنم در برود. ما را دعوت کرده بودند امیرکلا که درباره شهدا صحبت کنیم. ظهر رسیدیم و به همسرم گفتم برنامه‌ای است که می‌خواهم مطالعه کنم اما قبلش می‌خوابم و صدایم بزن، خواب دیدم رهبری آمدند و هفت گل رز بزرگ دست آقا بود. گفتند می‌دانید چیست گفتم نه گفت گل است که می‌خواهم جایزه به ولایتمدارترین‌ها بدهم و سومینش را به تو می‌دهم و آقا رفتند و من از خواب پریدم.

جلسات پنهانی دولت سایه با نمایندگان مجلس

اعتمادآنلاین نوشت: مخالفان از جمله دولت سایه سعید جلیلی تلاش خود را برای گذاشتن چوب لای چرخ دولت به‌کار بسته‌اند. هرچند آن‌طور که خود سعید جلیلی و چهره‌های نزدیک به او اعلام کرده‌اند دولت سایه او کابینه و کارگروه مشخص دارد و به صورت لحظه‌ای اتفاقات کشور و عملکرد دولت را رصد می‌کند. او کمپینی به راه انداخته با عنوان «دولت سایه شهر به شهر، دانشگاه به دانشگاه» و در شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور با انتقادات تند نسبت به دولت سخنرانی می‌کند. جلیلی همچنین تیمی در میان نمایندگان مجلس دارد که وقایع را بررسی و در موضوعات مختلف پیشنهادهای خود را مطرح می‌کنند و در صحن علنی مجلس به جریان می‌اندازند.

سازمان مجاهدین فکر می‌کرد نظام آچمز می‌شود

ایسنا به نقل از محمد عطریانفر نوشت: تلقی سازمان مجاهدین خلق از حکومت، تلقی غیرواقع بود و حکومت و نظام سیاسی ایران را خیلی لرزان‌تر از این می‌دید که بتواند جلوی اینها مقاومت کند. احساسشان این بود که تشکیلات نیرومندی دارند اما نظام سیاسی ایران روابط مستحکمی ندارد و نظام آخوندی است و فکر می‌کردند آخوندها خیلی نظم‌پذیر نیستند و به راحتی در این رابطه آچمز می‌شوند، در حالی که اشتباه کردند. سازمان یادش رفت که نظام جمهوری اسلامی بلافاصله بعد از انقلاب سه رکن را خلق کرد که یکی از آنها سازمان مجاهدین انقلاب بود، دیگری سپاه و سپس حزب جمهوری بود؛ این سه رکن ارکان موثری در پیشبرد اهداف بودند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها