شناسه خبر : 33123 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

یا به سمت تفکیک می‌رویم یا اقتدارگرایی

جماران نوشت: عماد افروغ، استاد جامعه‌شناسی و فعال سیاسی، فضای جامعه و سیاست ایران را رادیکال توصیف کرد و گفت: رادیکالیسم در جامعه ما ریشه دوانده است؛ از این رادیکالیسم هم می‌توان قرائت چپگرایانه و هم می‌توان قرائت به اصطلاح محافظه‌کارانه داشت؛ جامعه ما یا به سمت تفکیک می‌رود یا به سمت اقتدارگرایی و انسجام. ریشه‌های این رادیکالیسم هم ساختاری و هم فردی است. اگر ما فضای رادیکال داریم و پیش‌بینی من این است که در فضای انتخاباتی هم این فضای رادیکالیزه را شاهد خواهیم بود؛ ریشه این رادیکالیسم دولت فعلی و وضع فعلی جامعه است... فکر نکنید ترس دوام می‌آورد. ترس در نهایت منجر به طغیان می‌شود.

حقوق هشت‌میلیونی رئیس بنیاد مستضعفان کم است

خراسان نوشت: درباره حقوق دریافتی رئیس بنیاد مستضعفان باید گفت رقم 2 /8 میلیون در ماه به عنوان رقم ناخالص حقوق و 8 /6 میلیون به عنوان خالص دریافتی ایشان رقم پایینی است و قابل مقایسه با بسیاری از مدیران حقوق‌بگیر نیست. اعلام دریافتی در حد شش میلیون تومان برای حقوق ماهانه مدیری در سطح رئیس بنیاد مستضعفان، ممکن است تبدیل به معیاری برای حقوق سایر مدیران و مطالبه بخشی از جامعه در این‌باره شود در حالی که تعریف چنین حدی برای حقوق بسیاری از مدیران و حتی کارشناسان سطوح متوسط دستگاه‌های اجرایی، موجب ضربه به نظام اداری و خروج نخبگان از آن می‌شود. در پرداخت و اعلام چنین حقوقی باید محتاط بود.

آقاتهرانی: به جان یکدیگر نیفتیم

ایرنا نوشت: مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری ضمن توصیه به پرهیز از تخریب، گفت: ما که در اصول، ولایتمداری، حفظ نظام، مجاهدت زیر سایه مقام ولایت و... تردیدی نداریم؛ پس به هیچ‌وجه بر سر اختلاف سلایق به جان یکدیگر نیفتاده، به مخالف مشترک سوژه نداده و آب به آسیاب آنها نریزیم. شاخص‌های «اصلح» را معین کنیم، تا بر آن مبنا به «اصلح» برسیم و بر وحدت شاخص‌ها گفت‌وگو داشته باشیم تا که به شاخص‌های واحدی که برگرفته از اولیای اسلام، امام عزیز (ره) و مقام معظم رهبری باشد، دست یابیم. از افراد صلاحیتدار دعوت کنیم که برای انتخابات ثبت‌نام کنند تا در بزنگاه دستمان برای رسیدن به لیست واحد و افراد مطمئن خالی نباشد.

تکذیب تشکیل فراکسیون منصرفان انتخابات مجلس

ایسنا نوشت: تشکیل فراکسیون منصرفان انتخابات مجلس به ریاست آقای لاریجانی کذب است و چنین فراکسیونی وجود ندارد. پدرام پاک‌آیین مدیر روابط عمومی مجلس با بیان این مطلب گفت: آقای عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده محترم مجلس در اظهارنظری رسانه‌ای از تشکیل فراکسیونی با نام منصرفان انتخابات خبر داده‌اند که این مطلب خلاف واقع است و تکذیب می‌شود. پاک‌آیین تصریح کرد: اصل این مطلب که فراکسیونی شامل نمایندگان غیرنامزد در انتخابات آتی تشکیل شده باشد، صحیح نیست و در نتیجه موضوع عضویت و ریاست آن نیز صحت ندارد. هاشم‌زایی گفته بود: این فراکسیون که فارغ‌البال‌تر از بقیه است و قرار نیست درگیر انتخابات شود می‌تواند در خصوص مسائل مهم کشور اقدامی انجام دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها