شناسه خبر : 32701 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

اینترنت داخلی معنا ندارد

ایرنا نوشت: محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است. پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط، مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجدداً اینترنت را برقرار کنند. قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده اما حفظ امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است. با گروه‌های مختلف دست‌اندرکار مانند وزارت کشور صحبت کردم تا سریع‌تر اینترنت وصل شود. او در پاسخ به این سوال که آیا اینترنت داخلی می‌شود، اعلام کرد: خیر این صحت ندارد؛ اینترنت داخلی معنا ندارد بلکه یک عبارت کاریکاتورشده و بسیار غلط است. ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم.

جنتی: همه معترضان از اشرار نبودند

خبرآنلاین به نقل از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نوشت: همه آنهایی که اعتراض کردند و به خیابان‌ها آمدند از اشرار نبودند و دغدغه‌های مردم باید درک شود. اکنون هم گرانی وجود دارد و اگر این طرح، فشار جدیدی به اقشار ضعیف وارد کند، صحیح نیست. حمایت مقامات آمریکایی، خاندان منحوس پهلوی و منافقان جنایتکار از آشوب‌ها و خشونت و تخریب انجام‌شده توسط اشرار، نشان می‌دهد دشمن از قبل، طراحی چنین اقدامی را کرده بود، اما مترصد بستری بودند که بر روی آن، خباثت‌های خود را اجرایی کنند و از فرصت پیش‌آمده - اعتراض به گرانی بنزین- استفاده کرد، البته با هوشیاری مردم صف معترضان از آشوبگران طی چند روز جدا شد و دشمن ناکام ماند.

چرا از قبل، عوامل اصلی را شناسایی نکردید؟

جمهوری اسلامی نوشت: ابعاد شرارت‌های دو شبانه‌روز بعد از اعلام و اجرایی شدن طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین به‌قدری زیاد و اقدامات به‌قدری حرفه‌ای بود که ذهن‌ها را متوجه امکان دست‌اندرکار بودن یک شبکه برخوردار از پشتیبانی‌های مالی و اطلاعاتی قوی کرد. قطعاً اگر مردم از حضور این جریان برانداز اطلاع می‌داشتند، وارد صحنه تجمعات نمی‌شدند و مطالبات خود را از طرق دیگر مطرح می‌کردند. در این ماجرا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ضعیف عمل کرده‌اند. انتظار این بود که این دستگاه‌ها قبل از ورود عناصر وابسته آنها را شناسایی می‌کردند. صحنه کشور باید از وجود چنین تشکیلاتی پاک باشد تا مواقعی که مردم با هدف مطالبه خواسته‌های بر حق خود تجمعاتی تشکیل می‌دهند، مزدوران نتوانند سوءاستفاده کنند.

می‌خواستند در عسلویه به لوله‌ها دینامیت ببندند

ایلنا به نقل از علی ربیعی، سخنگوی دولت، نوشت: سه گروه به خیابان‌ها آمدند که گروه اول نگران بودند و این قابل درک است. گروه دوم از جریان‌هایی بودند که می‌خواستند بحران اجتماعی ایجاد کنند. به ما گفتند برخی اجازه تغییر شیفت در عسلویه را نمی‌دهند و می‌خواستند به برخی لوله‌ها دینامیت ببندند؛ چه کسی از این انفجار سود می‌برد؟ با جریانی مواجه بودیم که می‌خواستند کشور را با بحران مواجه کنند. برخی رسانه‌ها مردم را به آتش زدن تشویق می‌کردند. یک گروه هم بودند که متاثر از این افراد با سلاح‌های سرد به میدان آمدند. من همدردی می‌کنم با افرادی که از این گروه‌ها آسیب دیدند و در کنارشان هستیم. قطعاً نوع اعتراضات تمیز داده خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها