شناسه خبر : 32488 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

اصولگرایان افکار عجیب و غریبی دارند

ایسنا به نقل از علی مطهری نوشت: من از اصولگرایان فاصله نگرفتم، خود آنها اسم من را در لیست مجلس بعدی خط زدند. زمانی که وارد مجلس شدم، اصولگرا شناخته می‌شدم، هرچند این دسته‌بندی آنها را چندان قبول نداشتم. در عمل دیدم که آنها افکار عجیب و غریبی دارند. احمدی‌نژاد تخلف قانونی می‌کرد ما می‌گفتیم مجلس باید عکس‌العملی ارائه دهد اما آنها می‌گفتند چون رهبری از او حمایت کرده وارد نمی‌شویم. متوجه شدم آنها هرچه می‌خواهیم بگوییم به رهبری وصل می‌کنند، بنابراین ادامه همکاری ممکن نبود، در مجلس بعدی اسم من را خط زدند و من به صورت مستقل رای آوردم. در مجلس دهم نیز اصلاح‌طلبان اسم من را در لیست قرار دادند و من درخواستی نکردم.

از بین رفتن وجهه کاندیداها با هزینه‌های گزاف انتخاباتی

اعتماد به نقل از مرتضی مبلغ، معاون وزارت کشور دولت اصلاحات، نوشت: برخی کاندیداها برای تبلیغات انتخاباتی به صورت گسترده هزینه می‌کنند. این هزینه‌های گزاف انتخاباتی و ریخت‌وپاش‌های نامتعارف معضلی انتخاباتی است. این رویکرد تبلیغاتی بیشتر مصداق هزینه‌های بی‌رویه انتخاباتی است. کاندیدایی که این‌طور هزینه می‌کند، نزد افکار عمومی زیر سوال می‌رود که مگر قرار است در دوران حضور در پارلمان یا دیگر مناصب انتخاباتی چه عایدی و درآمدی داشته باشد که برای دستیابی به آن سمت، حاضر می‌شود تا این میزان هزینه کند. راه‌حل شفافیت است. باید تراکنش‌های مالی شفاف باشد. نکته دیگر این است که انتخابات باید حزبی باشد چون رسیدگی به تخلفات احتمالی یک نهاد سیاسی به‌مراتب آسان‌تر از رسیدگی به تخلفات افراد است.

ویترین ایران را خراب نکنیم

ایران به نقل از مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: بسیاری از کشورهایی که کنوانسیون‌ها را پذیرفته‌اند در چارچوب منافع ملی خودشان اقدام می‌کنند اما از ابتدا خود را در معرض اتهام قرار نمی‌دهند. در حقیقت این کنوانسیون‌ها در حکم ویترین است و آنها ویترین خود را خراب نمی‌کنند. الان مهم است که ما هم نباید از همین ابتدا ویترین خود را خراب کنیم و با نپذیرفتن آنها خود را در جرگه کشورهای متهم قرار دهیم. چون این قبیل واکنش‌ها حساسیت‌های نا‌بجا و منفی نسبت به ایران را بیشتر می‌کند. مخالفان داخلی می‌گویند با پذیرفتن اینها امکان دور زدن تحریم‌ها سخت می‌شود. اتفاقاً نپیوستن به این کنوانسیون‌ها همان دور زدن تحریم‌ها را هم دشوارتر می‌کند.

فهرست‌بندی آنلاین اصلاح‌طلبان

خراسان نوشت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان طرح جدیدی برای انتخاب لیست نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم طراحی کرده است. این طرح «سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان» نام دارد و در آن نامزدهای لیست‌های اصلاح‌طلب با سازوکار رای‌گیری آنلاین و از سوی اعضای احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب عضوشده در سامانه رای‌گیری آنلاین (سرا)، برگزیده می‌شوند. این طرح اولیه که در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با موافقت و مخالفت‌های برخی احزاب مواجه شده، برای تعیین تکلیف نهایی به «جبهه اصلاحات» فرستاده شده تا نظر خود را درباره آن اعلام کنند. بر اساس گزارش رویداد 24 این طرح را برای اولین بار عماد بهاور از اعضای شورای عالی سیاستگذاری مطرح کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها