شناسه خبر : 31569 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

مصباح‌یزدی: حداقل 10 میلیون انقلابی داریم

ایسنا به نقل از محمدتقی مصباح‌یزدی نوشت: نباید جامعه را دوقطبی کرد؛ چنین نیست که افراد یا ضدانقلاب‌اند یا انقلابی صد درصد هستند. حتی کسانی که اوایل انقلاب تا پای جان پیش رفتند، بعدها که منافع خودشان و فرزندانشان در خطر بود، توقف کردند و معتقد بودند زمانی که شاه بود، شاهزادگان استفاده می‌کردند، حالا ما باید نتیجه زحمت‌های خود را به دست آوریم. توجه به این مساله سبب می‌شود در برخورد با کسانی که با ما همسو نیستند افراط نکنیم. ما در کشوری 80میلیونی زندگی می‌کنیم که حداقل 10 میلیون انقلابی داریم. فکر نکنیم ما بارمان را بسته‌ایم و انقلابی هستیم. این قدم اول در مسیر سقوط و بزرگ‌ترین دام شیطان است.

رژه اقلیت قارون‌صفت با ماشین‌های چندمیلیاردی

خبرگزاری فارس به نقل از محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، نوشت: امروز اقلیتی قارون‌صفت سوار ماشین‌های چندمیلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند و می‌گویند ما این هستیم. شنیدم در اطراف تهران شهرکی وجود دارد به صورت قلعه با ارتفاع دیوار هفت متر و ویلایی 700 میلیارد تومان قیمت دارد. این قارون است. در مقابل مستاجری زیرپله یا زیرزمین با چند بچه زندگی می‌کند. این انصاف است؟ کشورهای قارونی وجود دارند مانند آمریکا، فرانسه و آلمان. اینها ثروت مردم جهان سوم را غارت اموال می‌کنند، کاخ و شهرها را ساخته‌اند و فخر می‌فروشند. ما زیر سایه شخصیتی زندگی می‌کنیم که همواره به یاد بیچارگان بوده، همسان با آنها زندگی می‌کنند و زندگی متوسط و زیر متوسط دارند.

اصلاح‌طلبان تاوان ضعف دولت را می‌دهند

خبرگزاری مهر به نقل از محمدعلی وکیلی نوشت: حمایت‌های نجات‌بخش از این دولت در مقاطع حساس بر عهده فراکسیون امید بوده، اما طرف مشورت و جریان مورد حمایت دولت فراکسیون امید نبوده است. فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان در میان افکار عمومی تاوان عملکرد دولت را می‌دهند. کسانی که از بیرون بر سر فراکسیون می‌کوبند، معیار غلطی دارند. ما با مقیاس جامعه حداکثری اصلاح‌طلبی نقد می‌شویم، از ما انتظار حرکات مجلس ششمی داشتند در حالی که ما روایت حداقلی از اصلاح‌طلبان هستیم. فراکسیون امید نقد می‌شود که چرا حصر رفع نشده، اما ماموریت ما چیز دیگری بود. فراکسیون امید ماموریت داشت با برقراری دیالوگ سازنده با ارکان حاکمیت فضای امنیتی میان حاکمیت و اصلاح‌طلبان را برطرف کند اما نتوانست.

برخی در جریان اصلاحات کنار بکشند تا باد بیاید

انصاف به نقل از محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نوشت: عده‌ای باید در جریان اصلاح‌طلبی کنار بکشند تا باد بیاید. بعد مشخص می‌شود چه نسیم پرطراوتی در قشرهای جوان ما نهفته است که رویت‌ناپذیر هستند و فقط در آستانه انتخابات دیده و شنیده می‌شوند؛ اصلاً مجالی برای بروز و ظهور پیدا نکرده‌اند. باید اجازه بدهیم ژنرال‌ها کمی استراحت کنند. بارها به آقای خاتمی و عارف گفته‌ام که اگر اسم من اصلاح‌طلب بوده، من ۹۵ درصد از این اصلاح‌طلب‌ها را نمی‌شناسم؛ زیرا نه در یک جلسه حضور داشته‌اند، نه یک کلمه به گفتمان اصلاح‌طلبی افزوده‌اند و نه آنجایی که حصر و زندان بوده، سر و کله‌شان پیدا شده است. باید اصلاح‌طلبی را از چنبره و چنگ برخی برهانیم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها