شناسه خبر : 31330 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

اغلب اصلاح‌طلبان، چپ‌های تند اول انقلاب‌اند

اعتماد به نقل از فاطمه هاشمی‌رفسنجانی نوشت: اگر به سوابق احزاب اصلاح‌طلب نگاه کنید، اغلب چپ‌های تند اول انقلاب بودند. یک روز مخالف آمریکا بودند و از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و یک روز صحبت از مذاکره با آمریکا را به میان آوردند. من به حزب اعتدال و توسعه، گرایش پیدا کردم، به خاطر این بود که به‌دنبال تفکر پدرم بودم. ایشان معتقد بود کشور با اعتدال جلو خواهد رفت و توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که اعتدال در تفکر وجود داشته باشد. اعتدال به معنای این نیست که موقع تشکیل دولت نیمی از جناح راست و نیم دیگر را از جناح چپ انتخاب کنیم. مهم تفکر اعتدالی است و افراد باید به اعتدال اعتقاد داشته باشند.

حمایت از روحانی نظر جریان سازندگی بود

تسنیم به نقل از محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، نوشت: برخی دوستان در جبهه مشارکتِ سابق احساس می‌کنند سهمشان از دیگر گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب باید بیشتر باشد اما هر گروهی باید بر اساس ظرفیت‌های خود دارای سهم باشد. در سال ۹۲ زمانی که آقای هاشمی به ناحق رد صلاحیت شد، جریان اصلاحات چگونه تصمیم به حمایت از آقای روحانی گرفت؟ این تصمیم نظریه جریان سازندگی بود که متکی بر اندیشه‌های آقای هاشمی‌رفسنجانی، معتقد بود که نمی‌شود صحنه انتخابات را خالی کرد و حالا اگر به یک شخصیت مستقل متعلق به نیروهای خودی نمی‌توانیم تکیه کنیم یا موانعی بر سر راه حضور اوست، می‌توانیم به یک مرتبه پایین‌تر تنازل کنیم و کار را پیش ببریم.

فکر می‌کنید به اصلاح‌طلبان التماس می‌کنند؟

خبرآنلاین نوشت: رسول منتجب‌نیا، چهره‌ اصلاح‌طلب و قائم‌مقام پیشین حزب اعتماد ملی، با انتقاد از اصلاح‌طلبانی چون سعید حجاریان که به مشارکت مشروط در انتخابات مجلس معتقدند، می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید به هر قیمتی در انتخابات حضور داشته باشند. آیا اگر شرط گذاشتیم آنها شرط ما را می‌پذیرند؟ خیر، آنها هرگز به شرط ما عمل نمی‌کنند. من یک‌بار دیگر هم گفته‌ام اگر ما شرط گذاشتیم فکر نکنیم آنها به اصلاح‌طلبان التماس کنند یا به فکر پهن کردن فرش قرمز برای ما می‌افتند، خیر آنها از خدا می‌خواهند که ما در انتخابات شرکت نکنیم و سهم ما را هم خودشان بردارند. شرط گذاشتن یا عدم شرکت در انتخابات کمک به رقبا و بازی در زمین آنهاست.

زندانی سیاسی نداریم

ایسنا نوشت: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در پاسخ به سوالی درباره این‌که چرا بعضی از زندانیان سیاسی در کنار زندانیان دیگر نگهداری می‌شوند تا اتفاقاتی مانند فشافویه (قتل یک زندانی سیاسی) رخ دهد، گفت: ما زندانی سیاسی نداریم و اینها کسانی‌اند که جرم علیه امنیت انجام داده‌اند. اهتمام قوه قضائیه جداسازی زندانیان بر اساس نوع جرم است و درصد قابل قبولی محقق شده است. وی در پاسخ به سوالی دیگر با تاکید بر اینکه مقابله با فساد خط قرمز ندارد، گفت: ما از یک رئیس‌جمهور فرزندانش را بازداشت و از یک رئیس معاونینش را بازداشت و محاکمه کردیم. همچنین دانه‌درشت‌هایی که در پرونده بانکی بودند یا از آنها به عابربانک تعبیر می‌شد تحت تعقیب قرار گرفتند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها