شناسه خبر : 31243 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

نماینده غایب انتخابات کمیسیون امنیت درگذشت

خبرآنلاین نوشت: مرتضی صفاری‌نطنزی که امروز دار فانی را وداع گفت چند روز پیش به خاطر بیماری در جلسه مهم کمیسیون امنیت غایب بود. او عضو کمیسیون امنیت ملی بود و درست در روز انتخابات کمیسیون امنیت برای انتخاب رئیس این کمیسیون مهم، به علت بیماری در بیمارستان بستری بود. فردی که از حامیان ریاست فلاحت‌پیشه بر کمیسیون بود و غیبتش آنقدر در کمیسیون محسوس بود که ذوالنوری، از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری، با یک رای بیشتر رئیس کمیسیون امنیت ملی شد. فلاحت‌پیشه در روایتش از روز انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت گفته بود: آقای صفاری رای‌شان به من بود ولی در بیمارستان هستند و من راضی نبودم که با این وضع به مجلس بیایند.

اصلاح‌طلبان پیشاپیش بازی را باخته‌اند

شرق به نقل از عباس عبدی نوشت: اگر امروز قرار باشد با شرایط کنونی و سنت گذشته انتخابات باشد، معتقدم به معنای گذشته انتخابات شکل نمی‌گیرد. بعید می‌دانم مردم به‌طور جدی پای صندوق‌ها بیایند. بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی ارائه کنند. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مردم را برای شرکت در انتخابات قانع کنند. اگر مردم حس کنند که از طریق انتخابات نمی‌توانند به دستاوردی برسند، دلیلی ندارد شرکت کنند. بنابراین ریزش عمده‌ای در انتخابات از طرف اصلاح‌طلبان خواهد بود. البته از اصولگرایان هم ریزش خواهد بود اما اصلاح‌طلبان به‌دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیانشان حاضر به حمایت نیستند و بیشتر طالب این هستند که مستقل در کنش سیاسی شرکت کنند، به نظرم اصلاح‌طلبان پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.

بعد سیاسی حساب‌های قوه قضائیه

ایلنا نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، درباره حساب‌های بانکی قوه قضائیه، گفت: موضوع حساب‌های قوه قضائیه تا حدی بُعد سیاسی پیدا کرده است. آن حساب‌ها ۶۳ حساب نیست و این عدد درستی نبود که اعلام شد. این حساب‌ها امکانی برای قوه قضائیه بود که آنجایی که بودجه مصوب نمی‌تواند مشکلات را حل کند، از آن برای ارائه خدمات استفاده کند. به دلیل ذهنیت‌هایی که در جامعه ایجاد شده، این حساب‌ها را به پنج حساب تقلیل دادیم و برای اینکه مردم در جریان باشند، هم درآمد این حساب‌ها و هم هزینه‌های آن را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. استفاده از این حساب‌ها با امضای رئیس قوه قضائیه بوده، اما از روزی که من آمده‌ام، سه امضا برای این چک‌ها قرار دادم.

هشدار خطرات سیاسی و امنیتی قریب‌الوقوع

تسنیم به نقل از احمد توکلی نوشت: آقای روحانی به دور از واقعیات، فرافکنی می‌کند، ایشان پذیرش برجام را حلّال همه مشکلات و رافع همه تحریم‌ها می‌خواند و هشداردهندگان را جنگ‌طلب معرفی می‌کرد. حالا هم آقای روحانی چنین جلوه می‌دهد که با رد FATF ایران به جهنم تبدیل می‌شود... مصلحت این است که نگذاریم معیشت مردم بیش از این در تنگنا بماند و باید به‌سرعت گشایشی بشود. کشور پس از چندین سال رکود تورمی، با نرخ بیکاری بالا و نرخ رشد ملی کم و پرنوسان، به دورانی از تورم شدید و رکود همراه آن مبتلا شده که هشدار خطرات سیاسی و امنیتی راهبردی و قریب‌الوقوعی را می‌دهد. با این وضعیت خطیر آیا مصلحت در رد FATF است یا پذیرش آن؟

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها