شناسه خبر : 31019 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

مهر: محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه، از همکاری دو کشور در ایجاد یک مکانیسم جدید مالی مقاوم در برابر تحریم‌های آمریکا خبر داد و گفت: ما به ترکیه حجم زیادی گاز صادر می‌کنیم. این امر نیاز به توسعه بیشتری دارد. ما نیاز به مکانیسم جدیدی داریم. می‌توان یک سیستم مبادله ایجاد کرد تا به تجارت در ارزهای ملی منجر شود؛ ما در حال ایجاد یک بانک مشترک هستیم.

ایسنا: اسماعیل موسوی، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور، گفت: با اصلاح قانون انتخابات مجلس در خردادماه سال ۹۵، منتخبان باید حداقل ۲۰ درصد از کل آرا را کسب کنند.

خبرآنلاین: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به محاکمه بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان به دلیل وعده‌های دروغ در تبلیغات انتخاباتی، از اینکه قوانین انتخابات در کشور ما «راه فریب مردم را باز گذاشته» انتقاد کرد.

ایسنا: سعد عبدالوهاب جواد قندیل، سفیر بغداد در تهران، اعلام کرد که عراق از آمریکایی‌ها درخواست کرده که معافیت‌های عراق از تحریم‌های آمریکا در مورد واردات انرژی از ایران ادامه پیدا کند زیرا واردات انرژی از ایران برای عراق به‌خصوص در فصل تابستان یک نیاز اساسی و فوری است، اما هنوز طرف آمریکایی به این درخواست پاسخی نداده است.

فارس: مدیرعامل سابق فرودگاه همدان به جرم ارتشا به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

تسنیم: شرکت پست رویال میل انگلیس ارسال بسته‌های پستی به مقصد ایران و تمام خدمات پستی به ایران را از سر گرفت.

باشگاه‌خبرنگاران: آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: لوایح چهارگانه بعد از ماه مبارک رمضان در دستور کار مجمع قرار می‌گیرد.

ایسنا: سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، با بیان اینکه ۱۶ خردادماه آخرین مهلت پذیرش استعفای مقامات برای داوطلبی در انتخابات مجلس است، گفت: گواهی رسمی پذیرش استعفا هنگام ثبت نام از سوی داوطلبان انتخابات باید ارائه شود.

باشگاه‌خبرنگاران: نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق، از دریافت پیام‌هایی از جانب مقامات آمریکایی در خصوص تنش کنونی تهران و واشنگتن خبر داد و در گفت‌وگویی با شبکه المعلومه عراق گفت: من چندین تماس و پیام از سوی آمریکایی‌ها در خصوص مساله ایران دریافت کردم که محتوای آنها عدم وجود هرگونه قصدی در خصوص حمله به ایران بود. طرف آمریکایی خواهان تضمین‌هایی در رابطه با هدف قرار داده نشدن منافع و نیروهایش در عراق شده است.

ایسنا: کمیته فرعی تحقیقات در مجلس سنای آمریکا در گزارشی جدید مدعی شد که دولت رئیس‌جمهور اوباما تلاش کرد به ایران کمک کند که از نظام مالی آمریکا برای تبدیل میلیاردها دلار از دارایی‌هایش بهره ببرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها