شناسه خبر : 30628 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایسنا: مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل گفت: من اعتقاد ندارم که الان بحث جنگ مطرح است. پنجره دیپلماسی بسته نشده و ما با دنیا ارتباط داریم و مواضع بحق کشور را بیان می‌کنیم. ما اعتقاد داریم از ظرفیت‌های دیپلماسی چندجانبه می‌توانیم به نحو بهتری استفاده کنیم.

فارس: محسن رضایی گفت: در بحث ارزی سال گذشته بین ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور نابود شد. بعضی‌ها معتقدند در این موضوع خیانت شده که ممکن است این اتفاق افتاده باشد اما دلیل اصلی آن ناکارآمدی است.

نامه‌نیوز: منصور حقیقت‌پور مشاور  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان مغازه‌ای برای خود پیدا کردند که در این مغازه به آقای لاریجانی و دیگران اتهام می‌زنند و بی‌احترامی می‌کنند. اگر آقای زاکانی مخالف برجام بود چرا با آمانو ملاقات کرد؟ چرا اجازه داد او بازدیدهایی را انجام دهد؟ نظر نظام بر این بود که در آن مقطع ما با برجام از بحث هسته‌ای عبور کنیم.

ایرنا: مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از تقویت سرمایه‌گذاری این سازمان در امور مربوط به ایران و روسیه خبر داد و گفت: زمان آن رسیده که منابع این سازمان خرج «کشورهای رقیب» شود.

ایسنا: سردار فتح‌الله جمیری با حکم سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ‌عنوان فرمانده حفاظت سپاه منصوب شد.

ایسنا: سخنگوی قوه قضائیه از احضار سعید قاسمی فرمانده سابق نظامی به دلیل سخنانش مبنی بر انجام کارهای نظامی در جنگ بوسنی با لباس هلال‌احمر خبر داد و گفت: ایشان احضار شده و تحقیقات بدون اغماض و باصلابت و قاطعیت انجام می‌شود.

فارس: با حکم آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور شد.

ایرنا: محکومیت نسرین ستوده وکیل دادگستری به ۳۳ سال حبس که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۲ سال آن قابلیت اجرا دارد، قطعی شد.

تسنیم: سفیر ایران در ترکیه اعلام کرد که روابط دو کشور به مطلوب‌ترین سطح 40 سال اخیر رسیده است. ترکیه و ایران دشمنان مشترک، تهدیدات مشترک و منافع مشترک دارند و ایران، تهدید علیه ترکیه را تهدیدی علیه خود می‌داند.

فارس: بهرام قاسمی، سفیر جدید ایران در فرانسه برای تصدی این سمت به پاریس رفت.

انتخاب: پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اتحادیه اروپا ۵ /۱ میلیون یورو به سیل‌زدگان کشورمان کمک کرد، وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده‌اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد. این کمک در حالی است که آنها ۴۰ میلیون یورو به آنجلیناجولی که یک رقاصه است کمک کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها