شناسه خبر : 29730 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

فیلترینگ سیاسی است

دنیای اقتصاد به نقل از مرتضی رحیمی مدیر پیام‌رسان سروش نوشت: فیلترینگ یک بحث سیاسی است که ما برایش تصمیم نگرفتیم و هیچ نقش حمایتی برای ما نداشته و ندارد. در تمام جلسات قبل از اجرایی شدن فیلترینگ ما به‌ عنوان تیم مدیریت پیام‌رسان داخلی، اعلام کردیم آمادگی مهاجرت ۴۰ میلیون کاربر از تلگرام به سمت پیام‌رسان‌های داخلی چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری وجود ندارد؛ اما این مساله متاسفانه به ‌پای ما گذاشته شده. با فیلترینگ، پیام‌رسان خارجی دیگر یعنی واتس‌اپ جایگزین تلگرام شد. به هر حال این کسب‌وکار هزارمیلیاردی به راحتی در اختیار تیم‌های جدید قرار نمی‌گیرد؛ اما در نهایت ما حضور رقیب را برای رشد ضروری می‌دانیم.

روحانی باید استعفا می‌داد

شرق درگفت‌وگو با سعید حجاریان نوشت: روحانی در مقابل سنگ‌اندازی گروه‌های خودسر که به‌کلی مخالف برجام بودند و از هیچ اقدامی دریغ نکردند، ایستادگی نکرد. زمانی که رقبای ایشان به قلب برنامه دولت که همان برجام باشد، حمله کردند، رئیس‌جمهور می‌توانست محکم بایستد و بگوید، نمی‌توانم کار کنم و حتی صراحتاً اعلام می‌کرد استعفا می‌دهم. گمان دارم رئیس‌جمهور کمابیش نسبت به مسائل وقوف دارد؛ اما نمی‌دانم چه محذوراتی دست و پای وی را بسته. گمان دارم اگر همین امروز صندوق رای بیاورند، اقبال چندانی به آن نخواهد شد. برای طرف مقابل هم بعید است چندان مهم باشد؛ زیرا هرچه مشارکت کمتر باشد، شانس کاندیداهای منتسب به آن بالاتر می‌رود.

«رادیواکتیو» ردگم‌کنی بود

جماران در گفت‌وگو با فاطمه هاشمی نوشت: پرونده فوت پدرم را در شورای عالی امنیت ملی بستند، اما با شواهد متعدد مطمئنم مرگ ایشان، مرگ طبیعی نبوده. آنها گفتند رادیواکتیو موجود در بدن ایشان بالای حد مجاز 10 درصد بوده اما نمی‌دانند از کجا آمده. حتی گفتند بیشتر از این نمی‌توانند ادامه دهند. اما ماجرای آلودگی به رادیواکتیو برای ردگم‌کنی بوده. ما چه قبل و چه بعد از فوت آیت‌الله، از ضدونقیض‌هایی که در پاسخ‌های محافظان ایشان وجود دارد، به نتایجی رسیدیم. چرا با 21 دقیقه تاخیر ایشان را به بیمارستان رساندند؟ چرا از پیکرش نمونه‌برداری انجام نشد و گواهی فوت نداشت؟ همچنین همه اسناد از دفتر پدرم خارج شده.

نظام آلترناتیو خودش را برنمی‌تابد

خبرآنلاین به نقل از محمدرضا باهنر نوشت: سال ۹۶ تقریباً مساله حصر داشت جلو می‌رفت و آخرش یک‌دفعه آقای کروبی نامه سراسر اتهام را منتشر کرد. ما فکر می‌کنیم آیا این پوست خربزه را در آینده نمی‌توانند زیر پای او بیندازند؟ بعضی می‌گویند «طرف باید اعلام کند تخلفی نبوده»، من اصلاً کاری به این حرف‌ها ندارم، اقل اقل اقل تضمین این است که وقتی اینها آزاد شدند دوباره یک علم و کتل علیه نظام بالا نبرند. من همان هفته بعد از انتخابات ۸۸ به مهندس موسوی گفتم به‌عنوان آلترناتیو دولت و مجلس کار کن، اما اگر می‌خواهی آلترناتیو نظام شوی، این خبرها نیست، هیچ نظامی آلترناتیو خودش را برنمی‌تابد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها