شناسه خبر : 29157 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

تصویر فارس از کوروش

خبرگزاری فارس در یادداشتی نوشت: تصویری که هرودوت در تاریخ خود از کوروش ارائه می‌دهد، تصویر یک جنگاور توسعه‌طلب و جنگ‌افروز است که در هنگامه نبرد اهل خدعه و نیرنگ است. کوروش در جنگ با «ماساژت‌ها» در شمال شرقی فلات ایران کشته و جسدش قطعه قطعه شده است. توموریس پس از کشته شدن کوروش سر او را در خیک خون فرو می‌کند و خطاب به او می‌گوید: «سیراب شو خون آشام». برخلاف مدعاهای بی‌اساسی که مطرح می‌شود، در پاسارگاد اسکلت‌های دو زن به دست آمده و اثری از استخوان‌های یک مرد به دست نیامده است. بنابراین پاسارگاد، مقبره کوروش نیست و تا چند دهه پیش مردم محلی، این مکان را «مقبره حضرت سلیمان» می‌نامیده‌اند.

تخلیه دفتر رئیس دولت اصلاحات

ایرنا از تخلیه دفتر رئیس دولت اصلاحات خبر داد و به نقل از جواد امام نوشت: بحث تخلیه دفتر به یک اختلاف میان موسسه نشر آثار حضرت امام و بنیاد مستضعفان بازمی‌گردد، در گذشته هم این اتفاق افتاده است و از مدت‌ها قبل به موسسه فشار آوردند تا این دفتر را پس بگیرند. دولت بنا بر مقررات تکلیف دارد محلی را برای روسای جمهور سابق فراهم کند، اما تاکنون دفتری مشخص نشده است. قبلاً محلی را مشخص کرده بودند که در دولت احمدی‌نژاد تلفن‌ها، آب و برق آن را قطع کردند و ایشان را مجبور کردند که آن دفتر را ترک کنند. دولت باید جایی را مشخص کند که ایشان در آنجا مستقر بشود.

فرافکنی جهانگیری!

خبرگزاری مهر به نقل از سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اظهارات اسحاق جهانگیری و اینکه توان تغییر منشی‌اش را هم ندارد، با کنایه نوشت: اگر اینچنین است می‌توانند لایحه‌ای برای افزایش قدرت معاون اول رئیس‌جمهور به مجلس ارائه دهند و ما هم در خدمتشان هستیم! ما قانونگذار هستیم و آمادگی کامل داریم که قوانینی را تصویب کنیم تا اختیارات معاون اول رئیس‌جمهور گسترده شود و دیگر از محدودیت‌هایش گله نکند. قطعاً افرادی چون جهانگیری به انتخابات‌های پیش‌رو فکر می‌کنند و برای پیروزی در آن، جنگ زرگری راه می‌اندازند که بگویند ما از روحانی نیستیم! دولتمردانی همچون جهانگیری مجبورند سرشان را پایین بیندازند و خود را از روحانی جدا کنند.

واکنش به انتقاد نمایندگان

ایران در سرمقاله خود نوشت: هنگام معرفی چهار نفر از وزرای پیشنهادی، آقای روحانی به مساله اشتغال اشاره کردند. اما بلافاصله از میان نمایندگان برخی لب به اعتراض گشودند و آن را نادرست دانستند. ما نمی‌دانیم این نمایندگان که نسبت به آمار اشتغال آنقدر حساس هستند آیا اصولاً از آمار اشتغال و بیکاری اطلاع داشته‌اند یا خیر؟ اگر اطلاع نداشته‌اند و نادانسته گزاره آقای روحانی را نفی کرده‌اند که بسیار زشت است ولی اگر اطلاع داشته‌اند، یا با علم به تعداد شاغلان آن را نفی کرده‌اند در این صورت باید پرسید که آن اطلاعات را از کجا آورده‌اند؟ اگر ایشان از جای دیگری اطلاع دارند، بهتر است بگویند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها