شناسه خبر : 25322 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

اصلاحات کف خیابانی

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایراندر یادداشتی به قلم حمیدرضا جلایی‌پور نوشت: ما اصلاح‌طلبان 20 سال است از مردم می‌خواهیم بیایند و به اصلاح‌طلبان رای بدهند و در آینده هم چنین خواهیم کرد. چون این کار مدنی و مسوولانه است و ما به خاطر دعوتی که از مردم کردیم نه پیش مردم شرمنده‌ایم و نه به آنها بدهکار. به نظر من اگر مردم کشور ما این مشارکت انتخاباتی را نداشتند به مراتب مشکلات جامعه ما از کشور پاکستان و مصر بیشتر بود. آگاهانه و صادقانه بگویم اصلاح‌طلبان با تجمع کف خیابانی که سرنگونی‌طلبان (منافقین و سلطنت‌طلبان) خط‌بده آن باشند با تمام وجود مخالفند و این را با صدای بلند اعلام می‌کنند.

♦♦♦

عدو شود سبب خیر

تجارت فردا- لوگو جمهوری اسلامینوشت: رقبای دولت فکر نمی‌کردند دمیدن در بوق تبلیغات ضددولتی گرانی و تورم چه عواقب سوئی خواهد داشت. زمانی که دولت محبوب و مورد حمایتشان تورم را به بالای ۴۰ درصد برده و گرانی‌های ساعت‌به‌ساعت چرا این شیپور را در دست نداشتند؟ از طرفی از نقش گستاخی‌های جریان انحرافی که هشت سال قدرت را در دست داشت و حالا ژست اپوزیسیونی می‌گیرد و تا بالاترین نقطه نظام را مورد تعرض قرار می‌دهد، در پیدایش جریان جدید ساختارشکن نباید غافل شد. جالب است که ترامپ و نتانیاهو و آل‌سعود و منافقین هم به ساختارشکنان پیوسته‌اند. به میدان آمدن بیگانگان برای حمایت از ساختارشکنان را به فال نیک می‌گیریم و آن را از مصادیق «عدو شود سبب خیر» می‌دانیم. 

♦♦♦

روایت دیدار رهبری و اعضای ستاد انتخابات 88

تجارت فردا- لوگو خط حزب‌اللهدر روایتی از دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی سال ۸۸ به نقل از ایشان نوشت: «شما می‌گویید مردم عصبانی‌اند. شما خیال می‌کنید وقتی آقای خاتمی با 20 میلیون رای پیروز شد، یک عده‌ای عصبانی نبودند؟ آنها هم عصبانی بودند. آنها هم همین داعیه‌ها و طلبکاری‌ها را می‌کردند. همان‌وقت به من هم مراجعه کردند. یکی از مسوولان عالی‌رتبه آن روز آمد پیش من و خواست که آقا این انتخابات را ابطال کنید. اگر همه جمع بشوند بگویند ابطال، من قبول نخواهم کرد. ابطال، یعنی زدن توی دهن مردم. 40 میلیون آدم آمدند پای صندوق، رای دادند، من بگویم شما غلط کردید رای دادید؛ چنین چیزی مگر ممکن است.»

♦♦♦

انتقاد دیرهنگام از احمدی‌نژاد

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری مهربه نقل از غلامعلی حدادعادل نوشت: اینکه آقای احمدی‌نژاد بیاید راجع به فرزندان آقای هاشمی و ناطق‌نوری صحبت بکند، بدون اینکه سندی عرضه کند و بدون اینکه طرف مقابل فرصت دفاع داشته باشد، خلاف موازین بود. اینها باید در محکمه مطرح بشود و طرف حق دفاع داشته باشد، وکیل داشته باشد، رسیدگی کارشناسی بشود و بعد محکمه نظر بدهد. اما اینکه مقامات بالای کشور بیایند راجع به دیگر مقامات بالای کشور این حرف‌ها را همین‌طور گذرا -سه، چهار روز مانده به انتخابات- مطرح بکنند و بر شعله‌های مخالف و موافق نفت بریزند، کار صحیحی نبود و همین‌طور نسبت‌هایی که از طرف مقابل داده شد به آقای احمدی‌نژاد، آنها هم جایش در تلویزیون نبود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها