شناسه خبر : 25113 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

دفاع از بودجه موسسه مصباح

تجارت فردا- لوگو انتخاببه نقل از محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت در دفاع از بودجه موسسه آیت‌الله مصباح‌یزدی نوشت: اگر دولت به یک جاهایی کمک کند راه دوری نرفته. یک عالم بزرگوار چطور این تشکیلات را با وجوهات اداره کند؟ اینها را نباید غریب و عجیب بدانیم. از طرفی می‌بینم مبالغ کلانی برای دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته شده که مثلاً برای هر جلسه مقداری پول در نظر گرفته شده. دولت، ماده 17 را که مربوط به امور است حذف کرده. این شامل ده‌ها موسسه فرهنگی است. یک جاهایی اگر بودجه با رسم عدالت و نیاز و خدمت و بازدهی کار تقسیم شود، راه دوری نرفته است ولی طبعاً باید در بودجه صرفه‌جویی شود.

♦♦♦

دعوا بر سر نان و پول و پست

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس نوشت: دعواهای ما همیشه بر سر پول، پست و نان بوده است نه دعوای خدمت. توقع دارید این‌گونه مملکت درست شود، واقعیت این است که ما تحمل‌مان نسبت به یکدیگر کم است. ما قبل از انقلاب دانشجو بودیم و اعتراض زیادی نسبت به مسائل داشتیم منتها در دانشگاه‌های قبل از انقلاب چپ، راست، کمونیست و مجاهد خلق فکر و ذکرشان آبادانی کشور بود. همه طیف‌ها برای آبادی کشور متفق‌القول بودند. آنقدر شأن دانشجو بالا بود که اجازه نمی‌دادند یک ارکستر توسط خواننده‌های آن زمان در دانشگاه‌ها برگزار شود. تغییر رفتار در کشور فقط ۱۰ سال طول می‌کشد نباید به شعار دادن بسنده کنیم.

♦♦♦

لغو ملاقات‌های هاشمی به دستور احمدی‌نژاد

تجارت فردا- لوگو اعتمادآنلایندر گفت‌وگو با غلامعلی رجایی یکی از مشاوران مرحوم هاشمی‌رفسنجانی نوشت: دولت انحرافی محمود احمدی‌نژاد، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را در حصر ملاقات‌های خارجی قرار داده بود. اگر سیاستمداران خارجی می‌خواستند با آقای هاشمی دیدار کنند، وزارت خارجه ممانعت می‌کرد و اگر می‌خواست این کار را انجام دهد شخص احمدی‌نژاد با آنان برخورد می‌کرد. من به خاطر دارم در مواردی که از استان‌های دیگر کشور از جمله مازندران یا از اصفهان می‌خواستند به دیدار آیت‌الله هاشمی بیایند با دخالت مستقیم وزارت اطلاعات دولت انحرافی احمدی‌نژاد، این ملاقات‌ها لغو می‌شد. در حالی ‌که ما منتظر ملاقات بودیم، به ملاقات‌کننده‌ها زنگ می‌زدند و می‌گفتند که از شهرتان خارج نشوید.

♦♦♦

فضای مجازی مفید است

تجارت فردا- لوگو تسنیم به نقل از سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری نوشت: به اینجا رسیدم که استفاده از فضای مجازی می‌تواند یک ابزار مفیدی برای نشر پیام باشد؛ به عنوان نمونه چند روز پیش بعد از نماز صبح یک متنی در رابطه با پیروزی بر داعش نوشتم. از ساعت 9:30 صبح این را در کانال تلگرام ما گذاشتند تا ساعت 10 شب بیش از 25 هزار نفر دیدند و مطلب را خواندند. اینستاگرام تا حالا دو مرتبه ریپورت شده است؛ این هم به خاطر تلفن‌هایی که برخی داشته‌اند. درباره فیلتر بودن توئیتر باید تدبیر شود. تدبیر باید قانونی باشد. این فضا یا مجاز است یا مجاز نیست. استخوان لای زخم نمی‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها