شناسه خبر : 24947 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

مجلس یکی از پرهزینه‌ترین نهادهای کشور است

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایرانبه نقل از مجید انصاری نماینده چند دوره مجلس نوشت: رشد بودجه مجلس بیشتر از همه دستگاه‌ها بوده است. با وجود اختصاص بودجه به مرکز پژوهش‌های مجلس، این پژوهش‌ها نقش چندانی در بهبود قانونگذاری نداشته و کیفیت فعالیت‌های مجلس نسبت به دهه‌های قبل افت کرده است. من که در مجلس اول هم نماینده بودم، می‌توانم بگویم قوی‌ترین مجلس کشور مجلس اول بوده است. این مجلس با هزینه اندک اداره می‌شد. الان هر نماینده علاوه بر دفاتری که دارد، مجاز است چهار مشاور از دستگاه‌های مختلف دولتی داشته باشد. رشد بودجه مجلس در مقایسه با رشد بودجه کل کشور، در طول سالیان اخیر نشان‌دهنده آن است که مجلس یکی از پرهزینه‌ترین نهادهای کشور است.

♦♦♦

در انتخابات ۸۸ پول توزیع کردند

تجارت فردا- لوگو ایلنادر گفت‌وگو با محسن رفیق‌دوست، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: آنچه باعث شد در سال 88 رای‌ها، یک مرتبه به ‌صورت میلیونی بالا برود تقلب نبود، بلکه کار غلط احمدی‌نژاد مبنی بر توزیع پول در بین مردم بود که رای دهند و من از روز اول با آن مخالف بودم. خرید رای و وعده دروغین تخلف محسوب نمی‌شود. چون قانوناً نمی‌توانند با آن کاری کنند و دیگر اقدامی که شد این بود که می‌گفتند آقا طرفدار احمدی‌نژاد هستند، اینها باعث شد رای‌ها بالا برود. تقلب صورت نگرفت و رای‌ها را عوض نکردند اما برخی گفتند رای موسوی در صندوق ۲۴ میلیون است و این دروغ بود که به سید گفتند.

♦♦♦

احمدی‌نژاد در حد هاشمی تمکین ‌کند نه‌بیشتر

تجارت فردا- لوگو انتخابدر گفت‌وگو با آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی نوشت: آقای خامنه‌ای در دوره ریاست‌جمهوری‌اش به من گفت امام خیلی به آقای هاشمی علاقه‌مند است. هر وقت آقای هاشمی می‌رود مسافرت، یک گوسفندی قربانی می‌کند وقتی هم که برمی‌گردد یک گوسفند دیگر قربانی می‌کند به ‌عنوان شکرانه. اما موقع محاکمه شهردار تهران، غلامرضا کرباسچی اگرچه رفسنجانی به کرباسچی مدال داده بود اما به خواسته رهبری تمکین کرد. نیروی برجسته او را که کرباسچی بود آوردند در مناظره، او را له کردند. ایشان یک از گل نازک‌تری نگفت. الان هم نوبت احمدی‌نژاد است؛ اگر احمدی‌نژاد وقتی که با این آقا یا آن آقا برخوردهایی می‌کند در حد آقای هاشمی تمکین کند، به سلامت این دوره را تمام می‌کند.

♦♦♦

ماجرای رنگ موی علی مطهری

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایننوشت: علی مطهری با اشاره به قرار گرفتن نامش در فهرست امید برای انتخابات مجلس دهم گفت: برای مجلس دهم فهرست امید خودشان اسم من را گذاشتند، من درخواستی نکردم. مخالفت هم نکردم. افرادی بودند که با زور و فشار اسم‌شان در لیست رفت، برخی اصلاح‌طلب نبودند و با فشارهای سیاسی وارد لیست شدند. مطهری در مورد رنگ کردن موهایش گفت: توصیه مادرم هست. ایشان اصرار دارند که محاسن سفید نباشد. پدر ما هم خضاب می‌کردند. من هم قدری تنبل هستم و اگر یک بار رنگ کنم دوباره فراموش می‌کنم و باز سفید می‌شود. مثل آقای روحانی هم نیستیم که دقیق و منظم رنگ کنیم؛ وقت و حوصله این کار را ندارم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها