شناسه خبر : 24427 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

علت قهر ناطق از جامعه روحانیت

تجارت فردا- لوگو شرقبه نقل از غلامرضا مصباحی‌مقدم، در خصوص دلیل قهر ناطق‌نوری از جامعه روحانیت مبارز و ترک آن گفت: «شخصاً به دفتر ناطق‌نوری و در مدرسه‌ای که در شمیرانات دارند، رفته‌ام و با او درباره حضورش در جامعه روحانیت صحبت کرده‌ام و دوستان دیگری هم با ایشان صحبت کرده‌اند. حتی گاهی دراین‌باره در حاشیه نشست‌های مجمع تشخیص مصلحت با او گفت‌وگو شده است و آیت‌الله موحدی‌کرمانی با آقای ناطق‌نوری صحبت کرده‌اند اما اظهار علاقه و آمدن نمی‌کنند و دلیل آن را اظهار نکردند. اما به تعبیری مبنای نیامدن آقای ناطق‌نوری عدم رضایتش از مناظره انتخاباتی سال ۸۸ و سخنان آقای احمدی‌نژاد است و اینکه جامعه روحانیت مبارز در حمایت از ایشان موضع‌گیری نکرد.»

♦♦♦

درخواست حکم انفصال از خدمت برای احمدی‌نژاد

تجارت فردا- لوگو ایلنادر گفت‌وگو با غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده مجلس نوشت: با توجه به اثبات تخلفات محمود احمدی‌نژاد لازم است او از مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شود. تا جایی که اطلاع دارم نیاز به بررسی مجدد گزارش تخلفات احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس نیست و لازم است این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شود. معمولاً برخوردی که با این تخلفات می‌شود همان انفصال از خدمات دولتی است و با این حساب احمدی‌نژاد باید از مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شود. زمانی که مقام معظم رهبری این حکم را صادر کردند، تخلفات احمدی‌نژاد کشف نشده بود. نباید این تصور ایجاد شود که کسی که در مسند قدرت است، قادر به انجام هر کاری است.

♦♦♦

اصلاح‌طلبان با سپاه گفت‌وگو کنند

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایندر گفت‌وگو با مرتضی حاجی نوشت: دیدارها و رایزنی‌ها در کشور موثر و مفید است. اینکه ارکان موجود کشور همدیگر را قبول داشته باشند، به هم اعتماد کنند و موضعشان نسبت به هم صفر و صدی نشود، اهمیت دارد. رایزنی با شورای نگهبان، مجلس، عناصر اثرگذار، قوه قضائیه، حتی تشکل‌های دیگر اثرگذار بد نیست. سپاه یک مجموعه از درون ملت است. معتقدم اصلاح‌طلبان با احزاب رقیب، با اصلاح‌طلبانی که می‌گویند ما بیرون ماندیم، با اصولگراهای خیلی تند، با سپاه و ... گفت‌وگو کنند، بالاخره ما منادی گفت‌وگو هستیم. وقتی می‌توان با یک دولت خارجی نشست، گفت‌وگو کرد و به نتیجه رسید، پس در درون کشور هم باید این هنر را داشته باشیم.

♦♦♦

رد دعوت ترامپ برای گفت‌وگو با روحانی

تجارت فردا- لوگو الفنوشت: بنابر اخبار شنیده‌شده، در جریان سفر آقای روحانی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل که در روزهای پایانی شهریور سال جاری انجام شد، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از وی برای یک دیدار حضوری دعوت کرده، اما با پاسخ منفی رئیس‌جمهور کشورمان روبه‌رو شده است. این درخواست، یک روز پس از سخنرانی توهین‌آمیز ترامپ نسبت به کشورمان صورت گرفته است! براساس این گزارش، ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز پیگیر این ملاقات بوده و در جهت ترغیب آقای روحانی به پاسخ مثبت تلاش می‌کرده اما او هم ناکام مانده است. اینکه جریان لابی ایرانی مستقر در آمریکا، اساساً نقشی در این ماجرا داشته یا نه و اینکه چقدر نقش داشته نامعلوم است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها