شناسه خبر : 24208 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

اصولگراها به خدا نزدیک‌تر هستند

تجارت فردا- لوگو شفقنادر گفت‌وگو با علی‌محمد بشارتی، چهره اصولگرا نوشت: به‌نظر من حتماً اصولگراها به خدا و امام حسین (ع) نزدیک‌تر هستند، قطعاً اگر آقا امام زمان (عج) همین امروز ظهور کنند، برای کمک به نهضت عظیم خود دست روی اصولگرایان خواهند گذاشت. اصولگرایان قابل احترام‌تر هستند چون اعتقاد آنها قوی‌تر است. کمترین حاشیه را اینها داشتند، بیشترین شهید را دادند، بیشترین سوال را کردند، بیشترین سکوت را اصولگرایان کردند، هیچ رانتی برای خودشان نخواستند، از امکانات دولتی هم استفاده نکردند. من خودم پنج سال در زمان شاه زندان بودم و پنج ناخن من را کشیدند اما یک سانت زمین نگرفتم، یک پیچ و مهره ماشین نگرفتم، یک ریال وام نگرفتم.

♦♦♦

رفع حصر باید برد-برد باشد

تجارت فردا- لوگو ایلنادر گفت‌وگو با محمدرضا عارف نوشت: من معتقدم در برخی از امور نباید مسائل را رسانه‌ای کنیم و به‌جای آن باید برای حل مشکل اقدام کنیم. در تابستان ۹۲ در مسیر ایجاد گشایش در بحث حصر تا حدودی نزدیک شده بودیم. کمیته رفع حصر تشکیل شد. پس از تشکیل، تاکید کردم این موضوع به هیچ عنوان رسانه‌ای نشود. برنامه‌ای مشخص داشتیم و ملاقات‌هایی نیز درنظر گرفتیم اما پس از اولین ملاقات، یک عضو بیرون از کمیته رفع حصر، موضوع را رسانه‌ای کرد و ادامه کار با تاخیر ناخواسته روبه‌رو شد. با رویکردی که ما داریم و با شناختی که از نهادهای مختلف دارم، می‌دانم این موضوع باید یک موضوع برد-برد باشد.

♦♦♦

روایت قاضی کهریزک از حوادث ۸۸

تجارت فردا- لوگو شرقدر گفت‌وگو با قاضی علی‌اکبر حیدری، قاضی کهریزک درباره آشنایی‌اش با سعید مرتضوی نوشت: در زمان دانشجویی به لحاظ شخصی به ایشان علاقه‌مند بودم و حتی عکس قاضی مرتضوی را بالای تخت چسبانده بودم. در ۲۴ خرداد ۸۸ درگیری‌ها شروع شد و حکم دستگیری بسیاری از فعالان سیاسی را بنابر درخواست مراجع امنیتی صادر کردیم. سخت‌ترین روز کاری‌ام ۲۹ خرداد ۸۸ بود که تا فردای آن ۱۱۰۰ نفر بازداشت شدند که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را به‌تنهایی آزاد کردم و ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر را با صدور قرار، بازداشت کردم که پس از پنج روز سه نفر از آنها به علت شرایط نگهداری و بدرفتاری‌های انجام‌شده فوت کردند.

♦♦♦

محکومیت احمدی‌نژاد

تجارت فردا- لوگو خانه ملتبه نقل از غلامرضا تاجگردون نوشت: پس از اظهارنظرهای گوناگون پیرامون تخلفات نفتی دولت نهم و دهم و اظهارات دادستان دیوان محاسبات و جوابیه‌های مختلف مطرح در این باره، کمیسیون بودجه تصمیم گرفت برای خاتمه دادن به این بحث‌ها و تنویر افکار عمومی این گزارش را منتشر کند. بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران با استناد به دستور مورخ 15 /12 /87 رئیس‌جمهور در هامش نامه وزیر نفت با توجه به منع قانونی و نیاز کشور اقدام به واردات فرآورده‌های نفتی کرده است. همچنین رئیس‌جمهور وقت محکوم به جبران مبلغ 46 هزار و 10 میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به حساب 931 خزانه شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها