شناسه خبر : 23961 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

98 ائتلافی در کار نیست

a-18-1در گفت‌وگو با محمدرضا عارف نوشت: مساله مهم ما انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی است. پیش‌بینی من این است که ما در انتخابات سال ۹۸ هم با پرچم اصلاح‌طلبانه وارد می‌شویم؛ یعنی ائتلاف نمی‌کنیم. به اندازه کافی هم نیرو داریم و با تعاملی که با شورای نگهبان داریم و با تغییر نگرشی که در برخی از نهادهای حاکمیتی نسبت به جریان اصلاحات به‌وجود آمده است، ان‌شاءالله به این نتیجه برسیم که تایید صلاحیت‌ها روند عادی و قانونی را طی کند و همانند انتخابات شوراها با تورم نیرو مواجه باشیم. پیش‌بینی من این است که در ۹۸ ائتلافی در کار نخواهد بود ولی درعین‌حال شورا باید تشکیل شود و درباره این مساله تصمیم‌گیری کند.

♦♦♦

احتمال موافقت علما با وزیر زن

a-18-2در گفت‌وگو با الهام‌ امین‌زاده، گزینه احتمالی وزارت علوم نوشت: با توجه به اینکه دغدغه داشتیم مباحثی که در حوزه حقوق شهروندی دنبال می‌کردیم، از پشتوانه اسلامی-ایرانی برخوردار باشد و در داخل کشورمان و به‌ صورت بومی مشکلات را مرتفع کنیم، شاهد مساعدت بسیاری از سوی علما و مراجع بودم. از طرفی با توجه به اینکه در گذشته نیز سابقه وزارت زنان را در دولت‌های قبل داشتیم، بعید می‌دانم که علما و مراجع مخالفت خاصی با معرفی وزیر زن داشته باشند. برنامه مدونی را برای وزارت علوم آماده کرده‌ام. البته این برنامه برای زمانی است که رئیس‌جمهوری رسماً در مورد گزینه مدنظرشان برای تصدی وزارت علوم به نتیجه نهایی برسند، در صورت لزوم این برنامه را تقدیم رئیس‌جمهوری خواهم کرد.

♦♦♦

پشت پرده رد صلاحیت سید‌حسن خمینی

a-19-2نوشت: حجت‌الاسلام سید سراج‌الدین موسوی در پاسخ به آیت‌الله مومن از بررسی صلاحیت سیدحسن خمینی در شورای نگهبان گذشته پرده برداشت و گفت: آقای مومن می‌گویند کسی از مراجع صلاحیت یادگار امام را تایید نکرده بود. جا دارد از ایشان بپرسیم اگر از تعداد زیادی از بزرگان حوزه‌های علمیه بگذریم، آیا آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی و آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی و آیت‌الله‌العظمی موسوی‌اردبیلی و آیت‌الله‌العظمی صانعی را شما مرجع نمی‌دانید؟ آیا شهادت صریح رئیس استفتائات دفتر امام و مسوول استفتائات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله سیدجعفر کریمی ارزش توجه نداشت؟ بهتر از هرکس می‌دانید چه کسی در شورای نگهبان مانع بررسی این صلاحیت شد و حتی نگذاشت در شب آخر درباره ایشان رای‌گیری صورت پذیرد.

♦♦♦

توضیح درباره جریمه 200 هزارتومانی مرتضوی

a-19-3در گفت‌وگو با قاضی سیامک مدیرخراسانی، قاضی دادگاه سعید مرتضوی نوشت: در حکم دادگاه، انفصال دائم از خدمات قضایی، پنج سال انفصال از خدمات دولتی و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی صادر شده بود که همه فقط ۲۰۰ هزار تومان را بزرگ کردند اما ندیدند کسی که در این شهر دادستان بوده و تقریباً حرف اول را می‌زده، محاکمه و به انفصال دائم از خدمات قضایی محکوم شده است. انفصال دائم از خدمات قضایی برای یک قاضی مانند حکم اعدام است. قاضی تابع قانون است. قانوناً آقای مرتضوی از بابت معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع باید به ۲۰ هزار تومان محکوم می‌شد که ما بالاترین میزان را در نظر گرفتیم.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها