شناسه خبر : 23612 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها

مهر: مولوی عبدالحمید امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار توجه بیشتر به حقوق اقلیت‌های مذهبی در کشور شده بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه تاکید کردند: همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ‌گونه تبعیضی بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.

ایسنا: رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در حال طراحی سفر نیویورک رئیس‌جمهور هستیم و این سفر ان‌شاءالله در هفته آخر شهریور انجام خواهد شد.

ایرنا: حسن روحانی در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن گفت: امروز پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و عملیاتی شدن برجام نباید اجازه دهیم که این توافق مهم خدشه‌دار شده و طرفین این توافق بخواهند تعهدشان را زیرپا بگذارند. 

ایسنا: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده‌ای نزدیک با چهره‌ای چابک، با تحرک و دارای قدرت تهاجم بالا از نیروی زمینی مواجه خواهیم بود.

ایلنا: حسین نجابت رئیس کمیته سیاسی جمنا شد. 

ایلنا: احمد خاتمی گفت: اگر امروز در آمریکا در برابر نژادپرستی مقاومت می‌شود، آنها مسلمان نیستند، اما دل و جرات دارند و این شجاعت را از انقلاب اسلامی دریافت کرده‌اند. برخی در داخل برای جذب حداکثری حاضرند ابوذرها را در کشور اسلامی طرد و به جذب ابوجهل‌ها بپردازند.

ایرنا: حسام‌الدین آشنا به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور ابقا شد.

ایسنا: رئیس‌ سازمان حج و زیارت گفت: آزمایش DNA خانواده‌های ۱۱ زائر مفقود‌شده فاجعه منا انجام شده و طبق اظهارات وزارت حج و صحه عربستان، نتیجه حدوداً یک هفته‌ دیگر اعلام خواهد شد.

فارس: رئیس‌ هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: هیچ ورشکستگی در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاده و مشکل صندلی خالی فقط مختص دانشگاه آزاد نیست و مشکل کل آموزش عالی است. 

تسنیم: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که این نگاه موجود در خانواده‌ها که یا سربازی نرویم یا زمان آن کوتاه شود، تغییر کند.

فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن مخالفت با تجزیه عراق گفت که این تجزیه سرآغاز ناامنی‌های گسترده در کل منطقه است و ما مخالف این رفراندوم هستیم.

ایسنا: معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام درباره جلوگیری از چاپ خاطرات ابراهیم یزدی گفت: ما به دنبال ممیزی منفی و سانسور نیستیم اما مرحوم یزدی در جلد سوم خاطرات خود، در مواردی خلاف‌گویی کرده که تا اصلاح انجام نشود نمی‌توانیم به این کتاب مجوز دهیم.

 

دراین پرونده بخوانید ...