شناسه خبر : 23075 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نوبت اقدام

مقام معظم رهبری اقتصاد و معیشت را مهم‌ترین مساله کشور دانستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم، به مناسبت هفته دولت «اقتصاد و مسائل معیشتی مردم» را مهم‌ترین مساله کشور برشمردند و تاکید کردند: جهت‌گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولد و مردمی» تغییر یابد.

نوبت اقدام

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم، به مناسبت هفته دولت «اقتصاد و مسائل معیشتی مردم» را مهم‌ترین مساله کشور برشمردند و تاکید کردند: جهت‌گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولد و مردمی» تغییر یابد. آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل دولت دوازدهم در موعد مقرر و انجام‌شدن آسانِ فرآیند شکل‌گیری دولت اعم از برگزاری انتخابات و مراسم تنفیذ و تحلیف و سپس رای اعتماد مجلس را بسیار مهم و کم‌نظیر خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون نوبت رئیس‌جمهور و وزراست که اقدام و عمل را آغاز کنند. ایشان بر لزوم بهره‌گیری هرچه بیشتر از دوران چهارساله مسوولیت دولت تاکید و خاطرنشان کردند: این مدت برای انجام کارهای اساسی، زمان کمی نیست همچنان که امیرکبیر در دوران سه‌ساله صدارت خود، کارهای مهمی کرد که اکنون کشور به فعالیت‌هایی از آن جنس نیاز دارد.

ایشان در توصیه‌ای خطاب به دولت گفتند: تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشید و با بالا بردن حلم خود که همان ظرفیت درونی است، از نقادی استقبال و استفاده کنید. «ارتباط نزدیک با مردم به‌منظور درک بهتر واقعیات زندگی مردم»، «داشتن بخش ارتباطات مردمی قوی» و «سفرهای استانی» توصیه دیگر ایشان به دولت بود. ایشان در بخشی از سخنان خود «اقتصاد» را اولویت واقعی کشور خواندند و افزودند: آمارهای ارائه‌شده در بخش اقتصاد بر اساس مبانی علمی مطرح می‌شود، اما این آمارها به‌طور کامل و در همه‌جا، نشان‌دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست، بر اساس آمارها، تورم از چند ده درصد به زیر 10 درصد رسیده، اما آیا قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی نیز در همین مقیاس، بالا رفته است؟ درباره رکود هم آمارهای اعلام‌شده درست است ولی هنوز واحدهای کوچک و متوسط فراوانی وجود دارد که زیر ظرفیت کار می‌کنند یا تعطیل شده‌اند و این واقعیت نشان می‌دهد یک جای کار عیب دارد که باید آن را پیگیری و رفع کرد. ایشان دست به دست شدن بنگاه‌ها و مراکز اقتصادی در بخش‌های مختلف دولت را بی‌فایده خواندند و افزودند: باید با اجرای صحیح سیاست‌های اصل ۴۴، دولت از تصدی‌گری به تنظیم‌گرایی تغییر وضعیت دهد و با مشخص کردن راه‌ها و سیاست‌ها، نظارت و نظم را اعمال کند. «گشودن چتر دیپلماسی بر همه جهان» و «تمرکز نکردن بر روابط با چند کشور محدود» از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب در زمینه سیاست خارجی بیان کردند. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها