شناسه خبر : 22544 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

وقتی همه تتلیتی می‌شوند

a-20-1به نقل از عباس عبدی نوشت: نمی‌دانم در میان اصولگرایان اصلاً کسی به این موضوعات به‌طور جدی فکر می‌کند یا آنکه همین‌طور تتلو می‌آید و ردیف جلو می‌نشیند، کلاهش را هم کج می‌گذارد و خالکوبی‌هایش را بیرون می‌اندازد. به نظرم همه در نهایت تتلیتی می‌شوند و یک کلاه‌مخملی هم سرشان بگذارند تمام است. خدا عاقبت کسانی را بخیر کند که آرای خاکستری‌شان می‌خواهد تتلو و کلاه‌مخملی‌ها باشد. اما این کارها دردی را دوا نمی‌کند. اصلاً نباید در ابتدا دنبال جذب آرا بود. یک گروه باید دنبال بازسازی هویت خودش باشد؛ نه آنکه هویت خودش را هم از دست بدهد تا جلب آرا کند.

♦♦♦

تغییر یک‌شبه ممکن نیست

a-20-2به نقل از پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس نوشت: با انتقاداتی که می‌گویند طرح خروج زنان نخبه تبعیض علیه اقشار مختلف زنان است موافق نیستم. چون قوانین به‌راحتی و یک‌شبه تغییر نمی‌کنند، اگر بخواهیم ناگهان همه حقوق را به ما بدهند، این اتفاق نمی‌افتد. لازم است رفته‌رفته افکار عمومی و قانونگذاران را با خودمان همراه کنیم. مانند افزایش سن ازدواج که اول 9 بود و به 13 رسید و حالا می‌خواهیم آن را به 15 و بعد 18 برسانیم. باید کم‌کم زمینه تغییر را ایجاد کنیم. ما هم از طرف کسانی تحت فشاریم که می‌گویند قوانین نباید تغییر کند و هم آنها که تغییر یک‌شبه را می‌خواهند.

♦♦♦

دیو و دلبر سیاسیون

a-21-1در گفت‌وگو با سید‌محمد حسینی وزیر ارشاد احمدی‌نژاد نوشت: ممکن است در پاره‌ای موارد اقدامات نامناسب یا اظهار نظراتی به حساب کل جریان اصولگرا نوشته شود که در این خصوص باید در جامعه روشنگری شود که مثلاً موضع‌گیری فرد یا گروهی خاص درباره هنر و موسیقی موضع جریان اصولگرایی نیست‌. اما موثرتر از این مساله جنگ روانی و تلاش همه‌جانبه و رسانه‌ای رقیب بوده که خود را فرشته و دلبر و اصولگرایان را هیولا جلوه داده است. اشکال کار تاکنون این بوده که فعالیت‌های روشنگرانه و تبلیغی و تحلیلی اصولگرایان به اجتماعات نیروهای متدین و حزب‌اللهی محدود شده و با گروه‌های موسوم به خاکستری کمتر تعامل صورت گرفته است.

♦♦♦

انحراف دولت به زعم‌ پایداری‌ها

a-21-2به نقل از مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری نوشت: تمام اسنادی که دولت با خارجی‌ها امضا کرده مانند سند ۲۰۳۰، توتال، برجام و همه اسناد مهمی که با خارجی‌ها بسته است بسترساز نفوذ دشمن است و اکنون در حال پیگیری این موضوعات هستیم. متاسفانه فاصله دولت از گفتمان انقلاب بسیار زیاد است، یعنی با توجه به اسنادی که دولت امضا می‌کند در مسیر انحرافی قرار دارد و تعهداتی برای نظام ایجاد می‌کنند که اگر هوشمندی نداشته باشیم مسیر انقلاب منحرف می‌شود. بحث دولت در سایه و آتش به اختیار هم بر محور همین موضوع می‌گردد و اگر دولت دوازدهم به وعده‌ها عمل نکند و رویکرد انقلابی نداشته باشد مورد نقد جدی قرار می‌گیرد.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها