شناسه خبر : 22409 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مردم را مایوس نکنیم

رئیس‌جمهوری: نباید از کسانی که بلندگوهای بزرگ دارند، بترسیم

جشنواره عمران سلامت فرصتی بود تا رئیس‌جمهور در آن هم از دستاوردهای سیاسی و اجتماعی دولتش بگوید هم از توانایی‌های نظامی و سیاسی. در بخش‌هایی هم از مخالفان و بلندگوهایشان گفت و تلاش‌شان برای پاشیدن بذر یأس در جامعه.

مردم را مایوس نکنیم

جشنواره عمران سلامت فرصتی بود تا رئیس‌جمهور در آن هم از دستاوردهای سیاسی و اجتماعی دولتش بگوید هم از توانایی‌های نظامی و سیاسی. در بخش‌هایی هم از مخالفان و بلندگوهایشان گفت و تلاش‌شان برای پاشیدن بذر یأس در جامعه. سخنانش معنادار بود به خصوص آنجا که با اشاره به مذاکرات هسته‌ای از کارشکنی‌های مخالفان علیه وزیر امور خارجه گفت و تاکید کرد: برخی در سایت‌ها و روزنامه‌های خود، در مراسم ۲۲ بهمن و در خیابان‌های تهران به وزیر امور خارجه ما توهین کردند؛ اما آدم که نباید به‌خاطر شعار عده‌ای از میدان خدمت خارج شود. فحش‌دادن‌ها و اهانت‌های عده‌ای معدود به‌خاطر تلاش و کوشش مثمرثمر برای کشور است.

او گفت: برخی هرروز صبح که بیدار می‌شوند جزو وظایف خود می‌دانند که مقداری بذر یأس را در روزنامه، رسانه و سایت‌های خود بپاشند. اما باید برای این دوستان کار فرهنگی بگذاریم و بگوییم که نشاط حرام نیست. نشاط مردم، فعال‌بودن و امیدواربودن آنها به آینده کشور اتفاقی بسیار خوب است. چرا در کنار هم نباشیم و وحدت نداشته باشیم و مردم نشاط نداشته باشند. همواره احتمال ایجاد مشکلاتی در آینده وجود دارد اما باید با اطمینان و امیدواری راهمان را ادامه دهیم و مردم را مایوس نکنیم. نباید در برابر عده‌ای قلیل که متاسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم، چراکه ما ملتی بزرگ و ایثارگر هستیم و توانسته‌ایم نه‌تنها در برابر مشکلات روی پای خود بایستیم، بلکه به ملت‌های منطقه نیز کمک کنیم. هرچه می‌خواهند بگویند، گوش مردم به بعضی سخنان و حرف‌های غیردقیق نباید بدهکار باشد؛ چراکه امروز شرایط کشور از دیروز بهتر است و فردا نیز از امروز بهتر خواهد بود.

او در ادامه به توان نظامی و دفاعی دولت و کمک به دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دولت ایران به ملت عراق کمک کرد؛ این کمک فقط به معنای فداکاری جانی نیست، گرچه عده‌ای با جان فداکاری می‌کنند و باید از آنها قدردانی کنیم؛ اما چه کسی حقوق این افراد و سلاح‌های آنها و همچنین پول تامین تمام اسلحه‌های مورد نیاز عراق برای مبارزه با داعش و تامین پول مورد نیاز مردم سوریه را در شرایط تحریم اقتصادی تامین کرده است؟ آنهایی که این موشک را پرتاب کرده‌اند، تلاش و فداکاری‌هایی کرده‌اند، اما سازنده موشک‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادی کشور نیز پول آنها را تامین می‌کند. همان‌طورکه وزیر دفاع اعلام کرده‌اند سلاح‌های راهبردی ساخته‌شده در دولت یازدهم حدود ۸۰ درصد کل میزان قبلی است؛ ولی ما در برخی بخش‌ها نیاز نمی‌بینیم زیاد به مردم توضیح دهیم.  

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها