شناسه خبر : 22306 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

علم‌الهدی: مخالفان، حاشیه‌سازی کردند

a-22-1به نقل از علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نوشت: گاهی مطلبی کاملاً بی‌ارزش و کوچک را در شکل حاشیه‌سازی برای جلوگیری از توجه مردم به موضوعات مهم‌تر مطرح می‌کنند. مساله کوچکی را نسبت به بنده مطرح و عکس سنگ‌قبر همسر مرا در رسانه‌ها منتشر کردند؛ گفتند اسم زوجه من عمداً روی سنگ‌قبر نوشته‌نشده و این نشان یک تحجر از بنده هست که اجازه ندادم اسم همسرم را روی سنگ‌قبرش بنویسند! اما متوجه شدیم قرارداد ایران با توتال فرانسه منعقد شده و پشت پرده قرارداد، واگذاری 75 درصد این قرارداد به شرکت فرانسوی است. مخالفان با این حاشیه‌سازی خواستند مردم را از یک حرکت استثماری و استعماری غرب غافل نگه دارند.

♦♦♦

تغییر وزرای پنج یا شش وزارتخانه

a-22-2به نقل از محمدرضا تابش درباره تحولات کابینه نوشت: من تصور می‌کنم اگر تحولات کابینه به اختیار آقای رئیس‌جمهور باشد، حداکثر تغییرات در پنج یا شش وزارتخانه رخ دهد. تعامل با مجلس می‌تواند این تغییرات را منطقی‌تر کند و اعتماد به رای‌آوری وزرا افزایش یابد؛ فراکسیون امید در حال بررسی و ارزیابی کابینه فعلی است. تقاضای دیداری با آقای روحانی داده‌ایم تا گروهی به نمایندگی از فراکسیون امید، به همراه آقای عارف، معیارها و ارزیابی‌های ما را در اختیار رئیس‌جمهوری قرار دهند. البته فراکسیون امید به‌ طور مصداقی به مساله وزرای دولت دوازدهم ورود پیدا نکرده، معیارها و پارامترهایی را برای تعیین و انتخاب وزرا مشخص کرده که امیدوارم راهگشا باشد.

♦♦♦

تضمین امنیت حج از سوی عربستان

a-23-1به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد نوشت: در رابطه با حج، سیاست رسمی نظام برگزاری حج با عزت و کرامت است. برای این کار، همه مسیرهای ممکن را طی کردیم؛ شروط لازم را رسماً طرف عربستانی پذیرفت و کتباً نوشت. در حال حاضر در سطح نظام بحث‌های امنیت و کرامت حجاج در دستور کار است، ثبت‌نام طبق برنامه انجام و مراحل آموزش نیز آغاز شده است. گروه‌های پشتیبانی پزشکی و هواپیمایی نیز در حال حاضر در عربستان برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند. به عنوان سیاست رسمی اعزام با‌عزت حجاج را پی می‌گیریم. هر وقت اتفاقی محتمل باشد، در سطوح عالی نظام طرح خواهیم کرد و تصمیم نظام را اعلام می‌کنیم.

♦♦♦

انشقاق جدید اصولگرایان

a-23-2نوشت: عاقبت اصولگرایان جبهه پایداری در مجلس (اصولگرایان ولایی) با انتشار بیانیه‌ای سفره‌شان را از اصولگرایان میانه‌رو (مستقلین ولایی) جدا کردند. هرچند تا پیش از انتشار بیانیه رسمی جدایی اصولگرایان ولایی، در عمل هم سه فراکسیون سیاسی امید، مستقلین و اصولگرایان در مجلس نقش‌آفرینی می‌کردند اما تصمیم جدید اصولگرایان ولایی نشان داد ژست نزدیکی اصولگرایان به یکدیگر زیر چتر علی لاریجانی چندان هم ماندگار نخواهد بود. به گفته احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز مبهم بودن موضع‌گیری‌ها در قالب فراکسیون ولایت ابهاماتی را در افکار عمومی ایجاد کرده بود. مستقلین ولایی در تعریف مشی خود گفته‌اند: «ما خود را مقید به پیروی از خط‌مشی رهبری و پیگیری مطالبات ایشان می‌دانیم.»

 

دراین پرونده بخوانید ...