شناسه خبر : 22123 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

برخورد انتظامی با بی‌حجابی بی‌ثمر است

a-22-1به نقل از امام‌جمعه مشهد نوشت: برخورد انتظامی با بی‌حجابی امری بی‌ثمر و اشتباه است. می‌گویند نیروی انتظامی بیاید جلوی بدحجابی را بگیرد، ما این را تجربه کردیم، رضاخان کافر ملعون با پاسبان و آژان و مامور خواست زنان را بی‌حجاب کند، نتوانست، یعنی چه نیروی انتظامی بیاید جلو بگیرد؟ یعنی فرمانده نیروی انتظامی به آقا پسر افسر وظیفه ۲۱‌ساله‌ای که زن ندارد و مجرد است، او را بفرستی سراغ یک دختر بدحجاب آرایش‌کرده کنار خیابان؟ این‌طور می‌خواهند جلوگیری کنند؟ اینهایی که دم از نشاط جوان می‌زنند، اینهایی که بی‌بندوباری و لاابالی‌گری و توسعه منکرات شرعیه را به‌عنوان شادی جوان مطرح می‌کنند، همه دروغگو هستند.

♦♦♦

احتمال تجدید سازمان جمنا

a-22-2در گفت‌وگو با محمدرضا باهنر نوشت: معتقدم ۴۰ درصد رای اصولگرایان خدای‌ناکرده نباید مزاحمتی برای دولت ایجاد کنند بلکه باید رفیق شفیقی برای دولت باشند و دولت را به سمت شعارهایی که داده، یاری کنند. او با رد مساله شکست اصولگرایان در انتخابات گفت: بعضی از دوستان اصلاح‌طلب ۳۰ سال است آرزو دارند، ما شکست بخوریم. یک زمانی نیروهای اصولگرا ۱۲ درصد رای داشتند اما امروز رای ۴۰ درصدی متراکم و بسیار بالاست. او در پاسخ به این سوال که آیا جمنا همچنان مدیریت و محوریت اصولگرایان را بر عهده خواهد داشت، گفت: هنوز معلوم نیست. در حال بحث هستیم و احتمال تجدید سازمان وجود دارد.

♦♦♦

روحانی با آنان که فحش می‌دهند چه کند؟

a-23-2در یادداشتی نوشت: مردم و حسن روحانی باید همان کار شیخ جعفر کاشف‌الغطاء را پیشه خود کنند و محزون نباشند. روزی شیخ جعفر مبلغی پول میان فقرای اصفهان تقسیم کرد و پس از اتمام پول به نماز ایستاد، بین دو نماز فقیری وارد شد و گفت: ای شیخ سهم مرا بده! شیخ فرمود: متاسفانه چیزی باقی نمانده، فقیر بی‌ادب، آب دهان خود را به ریش شیخ انداخت و گفت تو دروغ می‌گویی. آن عالم هیچ‌گونه عکس‌العمل خشونت‌آمیزی از خود نشان نداد. برخاست و در میان صفوف نمازگزاران گفت هر کس ریش شیخ را دوست دارد، به فقیر کمک کند. آقای روحانی با کسانی که فحش می‌دهند همان کار را بکند.

♦♦♦

سیاست با «دعوای سیاسی» تفاوت دارد

a-23-3نوشت: از هنگام پیدایش مداحی در تاریخ شیعه، این نهاد تمام تلاش خود را برای ایجاد وحدت میان مردم به‌کار برد و به همین دلیل از محبوبیت مردمی برخوردار بود. مداحان می‌توانند وارد مقولات سیاسی شوند اما باید توجه کنند سیاست با «دعوای سیاسی» تفاوت دارد. ورود مداحان به دعواهای سیاسی یعنی بی‌اعتبار کردن این نهاد. آنچه در نماز عید فطر رخ داد، برخلاف شأن مداحی بود زیرا هتاکی بود نه انتقاد. نه هتاکی به رئیس‌جمهور جایز است و نه برجام. مداحی که مرتکب این کار خلاف شد، جوان است و فرصت جبران دارد ولی ستاد نماز جمعه تهران مسوولیت دارند و نباید اجازه بدهند از این بلندگو صدای دوقطبی کردن جامعه به گوش برسد.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها