شناسه خبر : 21794 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آیا حسن روحانی می‌تواند به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند؟

بار هستی

در انتخاباتی که ابتدا انتظار نمی‌رفت چندان رقابتی و نزدیک باشد، حسن روحانی موفق شد جایگاه خود را به عنوان ریاست‌جمهوری اسلامی ایران تثبیت کند. او با به دست آوردن دست‌کم 5 /23 میلیون رای، موفق شد نظر 57 درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات را به خود جلب کند، اما مرور کمپین تبلیغاتی‌اش نشان می‌دهد این کار برای او هزینه‌های بسیاری داشته است.

بار هستی

در انتخاباتی که ابتدا انتظار نمی‌رفت چندان رقابتی و نزدیک باشد، حسن روحانی موفق شد جایگاه خود را به عنوان ریاست‌جمهوری اسلامی ایران تثبیت کند. او با به دست آوردن دست‌کم 5 /23 میلیون رای، موفق شد نظر 57 درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات را به خود جلب کند، اما مرور کمپین تبلیغاتی‌اش نشان می‌دهد این کار برای او هزینه‌های بسیاری داشته است. صحبت از هزینه‌های مالی تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی نیست. سخن از بار سنگین وعده‌ها و شعارهایی است که او در این انتخابات داده و حالا باید تمام سرمایه و اعتبار سیاسی خود را برای عملی کردن آنها هزینه کند. وعده‌هایی که عملی شدن برخی از آنها از توان یک دولت و دو دولت خارج است و دستیابی به بعضی از آنها به عواملی خارج از کنترل دولت وابسته است. این در حالی است که رقبای سیاسی روحانی از همین حالا مطالبه‌گری را شروع کرده‌اند. در نخستین نشست خبری به عنوان رئیس‌جمهور منتخب، خبرنگار یکی از خبرگزاری‌هایی که در انتخابات از رقیب روحانی حمایت می‌کرد، از او درباره وعده‌های تبلیغاتی‌اش سوال کرد. رئیس‌جمهور البته از تک‌وتا نیفتاد و با همان لبخند همیشگی پاسخ داد: «حتماً با همه وجودم تلاش خواهم کرد تا به آنچه وعده دادم عمل کنم. در دولت یازدهم نیز توانستیم تا حد بسیار زیادی موفق عمل کنیم... خودم را به برنامه‌ای که اعلام کردم متعهد می‌دانم و از همه کمک می‌خواهم. از همه رقبا و از همه آنهایی که رقیب من بودند، از شخص آنها کمک می‌خواهم. از تمام احزاب، جناح‌ها و مخالفان کمک می‌خواهم، چرا‌که ما می‌خواهیم برای ملت و کشورمان کار کنیم.»

اینکه مخالفان چقدر حاضر باشند گامی برای موفقیت دولت روحانی بردارند، در طول زمان مشخص خواهد شد؛ اما از همین حالا معلوم است که روحانی در عملی کردن وعده‌هایش راه سختی پیش‌رو دارد. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها